|
کدخبر: 182632

افزایش چشمگیر صادرات فرش دستباف

افزایش چشمگیر صادرات فرش دستباف ایران نسبت به زمان مشابه خود در سال ۹۹ کارنامه صادرات فرش دستباف ایران نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴.۶ درصد و وزنی ۲۷۵ درصد رشد داشته است.

تجارت افزایش چشمگیر صادرات فرش دستباف

فرح ناز رافع از افزایش تغییرات سهم فرش دست بافت به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴.۶ درصد و وزنی ۲۷۵ درصدی نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته خبر داد.

وی افزود: ژاپن و آلمان دو کشور واردکننده اول از ۳۳ کشور مورد معامله با ایران بوده اند و بر همین پایه ۵۰ درصد از فرش صادراتی از فرودگاه امام، ۴۶ درصد از گمرک مهرآباد، و مابقی از بقیه گمرکات صادر شده است.

رافع تشریح کرد: میزان صادرات در تعرفه ۵۷۰۱۱۰۹۰ (کرک و پشم) حدود ۳.۴ میلیون دلار با سهم ۷۰.۸ درصد از کل صادرات در دو ماهه ابتدای سال و سهم صادراتی در تعرفه ۵۷۰۱۱۰۱۰ (گبه) ۱۳.۱ درصد با ارزش ۶۲۱ هزار دلار و سهم صادراتی فرش ابریشم به میزان ۱۵ درصد با ارزش ۷۲۱ هزار دلار است.

رافع بیان کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران و همان گونه که جدول (۲) نشان می‌دهد با افزایش ۲۸.۵ درصدی صادرات فرش به لحاظ ارزشی و رشد شایان توجه به میزان ۱۵۵ درصدی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: روند صعودی صادرات فرش دست بافت در دوماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حاکی از افزایش تغییرات سهم به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴.۶ درصد و وزنی ۲۷۵ درصدی نسبت مدت زمان مشابه خود در سال گذشته است.

منبع: شاتا

ارسال نظر