|
کدخبر: 173765

این مرز کشور دوباره بسته شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به ادامه وضعیت فراگیری بیماری کووید ۱۹ و به منظور کاهش و قطع چرخه شیوع ویروس کرونا و ابتلای حداقلی به آن، محدودیت‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق از جمله بسته بودن مرز باشماق تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

تجارت این مرز کشور دوباره بسته شد

محمد ابراهیم زارعی روز چهارشنبه اظهار داشت: مرز باشماق مریوان از ۶ اسفند سال گذشته به دلیل کاهش ورود ویروس جهش یافته به کشور همزمان با چند مرز کشور بسته شده است و مسدود بودن آن آخرین بار تا پایان اردیبهشت تمدید شده بود.

وی اضافه کرد: محدودیت تردد از این مرز در فواصل زمانی ۲ هفته‌ای انجام گرفت تا در صورت بهبود شرایط شیوع کرونا بازگشایی شود که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، بنابراین تا ۱۵ خرداد همچنان بسته خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این محدودیت تنها برای مسافران است، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.

زارعی به وضعیت استان در زمینه کرونا هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج شهرستان شامل شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره و بیجار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مریوان و سروآباد و دهگلان در وضعیت زرد به سر می‌برد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و سه بیمار هم جان خود را از دست دادند.

هم اکنون ۳۴۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۸۱ نفر آنان به سنندج اختصاص دارد و ۶۲ بیمار بدحال نیز در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه هستند. کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۳.۴ قربانی در کردستان داشته است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها