|
کدخبر: 161216

بررسی مزایا و معایب علامت تجاری و ثبت آن به صورت قانونی

یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند هویت ویژه ای به کسب و کار و مسیر شغلی شما ببخشد، ثبت برند است.

تجارت بررسی مزایا و معایب علامت تجاری و ثبت آن به صورت قانونی

عموما افراد در هنگام ثبت برند تعلل هایی خواهند داشت که این تعلل ها می تواند باعث نابودی کسب و کار آن ها نیز شود. در این مقاله می خواهیم اطلاعات کامل تری در خصوص علامت تجاری و ثبت برند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به بررسی مزایا و معایب استفاده و عدم استفاده از آن بپردازیم.

اگر ثبت برند برای شما نیز یک دغدغه عمومی است، لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کامل تری را در این خصوص کسب کنید و با قدرت و دیدی بهتر به دنبال ثبت آن باشید. البته ما در بخش " علامت تجاری و مراحل قانونی ثبت آن" صحبت متنوع تری در خصوص علامت تجاری نموده ایم که بد نیست نگاهی به آن بیاندازید و با مراحل ثبت آن آشنا شوید. در این مقاله صرف به معرفی و بررسی مزایا و معایب علامت تجاری خواهیم پرداخت و اطلاعات کامل تری در این خصوص در اختیارتان قرار می دهیم.

مزایا و اهمیت داشتن برند با علامت تجاری

اگر بخواهید در روند فعالیت کاری خود بهتر از سایر رقبای خود دیده شوید و یا حرفی برای گفتن داشته باشید، حتما نیاز به علامت تجاری و ثبت برند دارید! شما با ثبت برند در واقع می توانید خدمات و محصولات خودتان را طی یک چارچوب کلی به مخاطبان خود به فروش برسانید که این موضوع خود از اهمیت ویژه ای برخودار است.

نکته قابل توجه دیگری که در این خصوص وجود دارد، این است که برخی از افراد سودجو متاسفانه از نام برد و یا شرکت مجموعه دیگری در جهت پیش برد اهداف خود استفاده می کنند که به دلیل آن که شما اقدام به ثبت برند نکرده اید، متاسفانه نمی توانید با فعالیت های آن گروه مقابله کنید.

در این صورت متاسفانه شاهد از بین رفتن فعالیت های گروهی و یا تیمی خود خواهید بود و آینده روشنی در انتظار مجموعه شما نخواهد بود! چراکه تنها و تنها به دلیل عدم ثبت برند، این موارد برای شما به وجود آمده است که راه حل اصولی آن این است که در اولین فرصت اقدام به ثبت برند و یا علامت تجاری خود کنید.

اگر قصد دارید اطلاعات کامل تری در خصوص مزایای ثبت برند داشته باشید، حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید:

علامت-تجاری2

شما می توانید در یک فعالیت قانونی به روند کاری خود ادامه دهید.

توجه داشته باشید که هیچ الزامی برای شرکت ها وجود ندارد که آن ها اقدام به ثبت برند کنند و این موضوع یک موضوع شخصی و کاملا حرفه ای است که بر عهده مدیران کسب و کار ها می باشد و آن ها تصمیم گیری می کنند که در این مرحله نیاز به ثبت برند دارند یا خیر!

شما با ثبت برند در واقع می توانید از افراد و یا موسساتی که در حال استفاده از نام برند شما هستند شکایت کنید و یا از آن ها غرامت دریافت کنید. این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های ثبت برند است که می تواند کمک قابل توجه ای به بهبود روند کاری شما داشته باشد و دست افراد سودجو را برای همیشه کوتاه کند.

 

به واسطه ثبت برند می توانید شناخته تر شوید.

از موضوعات بسیار جالب و تاثیرگذاری که می تواند بر روی فروش یک مجموعه تاثیر بگذارد، شناخته شدن برند است! شما می توانید با شناخته شدن برند خود کاربران هدفمند تری را کسب کنید و به این واسطه فروش خودتان را به رقم بالایی برسانید.

علامت-تجاری3

استفاده از وام و تسهیلات بانکی و جذب سرمایه گذار

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که با ثبت برند شما می توانید از مزایای ویژه بانکی و دریافت وام های متنوع برخودار شوید. این موضوع می تواند به صورت مستقیم بر روند فعالیت و پیشرفت کاری شما تاثیر مثبتی داشته باشد. البته شما می توانید از روش های موجود اقدام به جذب سرمایه گذاری کنید که این موضوع برای افراد حقیقی امکان پذیر نخواهد بود.

افزایش دارائی برند شما

تصور نکنید که 10 سال آینده برند شما هیچ ارزشی ندارد! بلکه اگر بتوانید به صورت کلی اعتبار و شهرت بسیار بالایی را به دست آورید، می توانید در مدت زمان طولانی دارائی و سهام شرکت خود را به رقم قابل توجه ای برسانید که این موضوع خود ارزش بسیار بالایی برای سهام دارن شرکت خواهد داشت.

اعطای نمایندگی به سایر مجموعه های دیگر

اگر در حوزه خاصی فعالیت می کنید تنها می توانید با ثبت برند نمایندگی خود را به شخص ثالثی واگذار کنید که از این طریق بتوانید فعالیت کاری خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید در این روش شما علاوه بر کسب درآمد بیشتر می توانید تجربه منحصر به فردی را نیز برای سایر افراد دیگر به وجود آورید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها