|
کدخبر: 150699

افزایش گرایش مردم به لوازم خانگی ایرانی

اکبر پازوکی گفت: این بازار همچنان در شرایط رکود به سر می‌برد و علیرغم اینکه انتظار می‌رود با نزدیک شدن به ایام پایانی سال رونق در بازار ایجاد شود، اما به علت کاهش قدرت خرید مردم، همچنان رکود بر بازار حاکم است.

تجارت افزایش گرایش مردم به لوازم خانگی ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه بعد از کاهش نرخ ارز نمی‌توان بلافاصله انتظار کاهش نرخ تولیدات داخلی را داشت، گفت: اما حداقل تاثیر آن جلوگیری از افزایش نرخ است.

اکبر پازوکی در مورد آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: این بازار همچنان در شرایط رکود به سر می‌برد و علیرغم اینکه انتظار می‌رود با نزدیک شدن به ایام پایانی سال رونق در بازار ایجاد شود، اما به علت کاهش قدرت خرید مردم، همچنان رکود بر بازار حاکم است.

وی در مورد وضعیت قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی با توجه به کاهش نسبی نرخ ارز در یک ماه اخیر، گفت: بعد از کاهش نرخ دلار بلافاصله نمی‌توان انتظار کاهش نرخ تولیدات لوازم خانگی داخلی را داشت، زیرا به هر حال در دو نیم سال گذشته مدام شیب افزایشی نرخ را داشته‌ایم و برای کاهش قیمت‌ها نیز شیب نزولی نرخ باید برای مدتی استمرار یابد تا تاثیر خود را بر نرخ تمام شده تولید بگذارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی بیان کرد: قطعا بخشی از تولیدات فعلی مربوط به خریدهای قبلی مواد اولیه با نرخ ارز بالاتر است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت بلافاصله پس از کاهش نرخ ارز در بازار شاهد کاهش نرخ تولیدات بود، اما حداقل تاثیر کاهش نرخ ارز جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است.

وی در مورد وضعیت عرضه لوازم خانگی قاچاق بیان کرد: بعد از توقف واردات لوازم خانگی و همچنین افزایش تولید لوازم خانگی داخلی به لحاظ کمی و کیفی عرضه لوازم خانگی قاچاق در بازار کاهش یافته است.

پازوکی با تاکید بر اینکه هیچ کاسب شناسنامه‌داری اقدام به عرضه لوازم خانگی قاچاق نمی‌کند، گفت: واردات لوازم خانگی قاچاق نیز اقدامی سازمان یافته است و نباید تصور کرد کوله برانی که برای یک لقمه نان این لوازم را بر دوش می‌کشند، عامل قاچاق لوازم خانگی هستند، بلکه ریشه قاچاق در بخش‌های مختلف را باید به طور اساسی بررسی کرد.

پازوکی با بیان اینکه از سال ۹۷ و بعداز تحریم‌های امریکا روند تولید لوازم خانگی داخلی دچار تغییر و تحولاتی شد، گفت: اکنون مردم به این اطمینان رسیده‌اند که لوازم خانگی خارجی وارد نمی‌شود و با توجه به کیفیت خوب تولیدات داخلی می‌توانند به لوازم خانگی داخلی اطمینان کنند، لذا با توجه به اینکه معمولا لوازم خانگی خارجی موجود در بازار از خدمات پس فروش مناسبی برخوردار نیست، مردم به سمت مصرف کالاهای لوازم خانگی داخلی گرایش یافته‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر