|
کدخبر: 149682

ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی لغو شد؟

مقیمی، رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی لغو نشده است.

حمید مقیمی افزود: پیش از اعمال ممنوعیت واردات گروه کالایی ۲۷ از سوی وزارت صمت، تعدادی از شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام به واردات کردند، اما پس از ممنوعیت‌ها روند ترخیص این کالاها متوقف شد.

مقیمی گفت: اگر در روزهای آتی این کالاها از گمرک ترخیص نشوند، طبق اعلام گمرک ایران در فهرست کالاهای متروکه قرار خواهند گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی افزود: ما برای حل این مشکل مکاتباتی را با دفتر حقوقی ریاست جمهوری انجام دادیم و از طرفی هم مذاکرات متعددی با وزارت صمت داشتیم.

وی گفت: در نهایت پیشنهاد جدیدی مبنی بر جابه‌جایی گروه کالایی لوازم آرایشی و بهداشتی از گروه ۲۷ به ۲۶ مطرح شد تا از متروکه شدن کالاهای فساد پذیر آرایشی و بهداشتی جلوگیری شود، اما هنوز وزارت صمت در این خصوص بخشنامه‌ای را صادر نکرده است.

مقیمی تاکید کرد: تغییر تعرفه‌های مربوط به عطریات و لوازم آرایشی با شماره تعرفه ۳۳۰۳۰۰۹۰ و فرآورده‌های پاکیزگی و آرایش مو با شماره تعرفه ۳۳۰۵۹۰۱۰ از اولویت کالایی گروه (۲۷) به گروه (۲۶) صرفا برای ترخیص کالاهای دپو شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس کشور در این حوزه، هیچ تصمیم جدیدی غیر از حل مشکل ترخیص کالاهای آرایشی و بهداشتی گرفته نشده است و در ضمن پس از اعلام ممنوعیت‌ها، واردکنندگان رسمی در این حوزه کالایی وارد کشور نکرده‌اند.

منبع: بازار

ارسال نظر