|
کدخبر: 109684

صادرات تجهیزات پزشکی ایران به اروپا

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پتانسیل مناسب تولید تجهیزات پزشکی در کشور گفت: تولیدات داخلی این حوزه به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

تجارت صادرات تجهیزات پزشکی ایران به اروپا

مراسم امضای تفاهمنامه احداث شهرک دارویی و تجهیزات پزشکی در منطقه آزاد کیش با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرعامل منطقه آزاد کیش برگزار شد.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رئیس این سازمان در این مراسم گفت: پتانسیل‌ خوبی در حوزه دارو در جزیره کیش وجود دارد و در حوزه تولید و توریسم سلامت می‌توان از ظرفیت‌های این جزیره استفاده کرد.

وی افزود: اگر سالهای قبل از ظرفیت‌ها استفاه می‌شد امروز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه بودیم، در حوزه کالاهای سلامت محور از سال‌های قبل از انقلاب تمرکز در نقاط مرکزی بود و زمان آن رسیده که از فرصت‌ها استفاده کنیم و از ظرفیت مناطق آزاد و مرزی به نحو احسن استفاده کنیم.

شانه‌ساز با اشاره به اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی ظرفیت و پتاسیل‌ مناسبی داریم، عنوان کرد: تولیدات داخلی این حوزه به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود. برخی شرکت‌ها در این حوزه محصولات خود را به اروپا صادر می‌کنند که اگر آنها از ظرفیت جزیره کیش آگاه شوند می‌توان در راستای اهداف کلان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سربازان سلامت علی رغم تحریم‌ها، در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند و امیدواریم از ظرفیت تولید داخل برای جنگ در این جبهه استفاده کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر