|
کدخبر: 100309

ثبت رکوردی جدید در واردات کالاهای اساسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ۹ برابر شدن واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار خبر داد.

تجارت ثبت رکوردی جدید در واردات کالاهای اساسی

بهروز آقایی با بیان این که یکی از اهداف این اداره کل در راستای افزایش کیفیت خدمات دریایی و بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار است، اظهار کرد: با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته، پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های شبانه روزی این مهم محقق شده است و شاهد رضایت صاحبان بار و کالا و رشد چشمگیر واردات و صادرات از طریق این بندر اقیانوسی هستیم.

وی افزود: رشد ۵۴ درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در این بندر استراتژیک نشان دهنده تحقق این امر است.

وی با اشاره به رشد ۱۸۸ درصدی تخلیه کالاهای غیرنفتی، ادامه داد: امسال واردات کالای اساسی در بندر چابهار رونق چشمگیری داشته و طی فروردین و اردیبهشت امسال ۵۴۱ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مهم واردات کالای اساسی در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر شده است که نوید بخش آینده و افق روشن توسعه در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که ۲۶۴ هزار تن کالای اساسی به صورت حمل یکسره به مقاصد هدف ارسال شده است، گفت: برای حمل این میزان کالای اساسی ۱۶ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که تاثیر شگرفی در اشتغالزایی در بخش حمل‌ونقل و سایر شقوق و خدمات وابسته در این حوزه به همراه داشته است.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها