|
کدخبر: 305342

کاخ سفید آماده استیضاح احتمالی آقای رئیس‌جمهور

منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند که کاخ سفید از ماه‌ها پیش برای استیضاح احتمالی رئیس‌جمهور آماده شده است.

بین‌الملل کاخ سفید آماده  استیضاح احتمالی آقای رئیس‌جمهور

منابع آگاه در دولت جو بایدن در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی» اعلام کردند که کاخ سفید ده‌ها کارشناس حقوقی و رسانه را دور هم جمع کرده تا با تلاش جمهوری‌خواهان برای استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مقابله کنند.

به گفته ۸ منبع آگاه، هم‌زمان با آغاز تلاش جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن و پسرش هانتر، راهبرد ضداستیضاح دولت بایدن از ماه‌ها پیش آغاز شده است.

یکی از مشاوران کاخ سفید که این طرح را برای ان‌بی‌سی فاش کرده گفته هدف از این تیم این است که نشان دهند «هر گونه تلاش برای استیضاح (بایدن) نوعی دروغ‌پردازیِ بدون مدرک جمهوری‌خواهان و تمایل شدید آن‌ها برای ایجاد هرج‌ومرج در کشور است.»

جمهوری‌خواهان اواخر اردیبهشت امسال دلایل استیضاح بایدن را اعلام کردند. «مارجوری تیلور گرین» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا ۲۹ اردیبهشت بند‌های مربوط به استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را در موضوع رسیدگی به مسئله مهاجران در امتداد مرز آمریکا و مکزیک معرفی کرد.

این نماینده کنگره آمریکا بایدن را به سوء استفاده از قدرت از طریق به خطر انداختن امنیت این کشور متهم کرد. در بخشی از بیانیه تیلور گرین آمده است که جو بایدن تعمداً با سرپیچی از اجرای قوانین مهاجرت و امنیت مرزها، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است، به حدود ۶ میلیون مهاجر غیرقانونی از بیش از ۱۶۰ کشور اجازه ورود به کشور را داده است، گشت مرزی آمریکا را از منابع و سیاست‌های لازم برای حفاظت از کشورمحروم کرده است.

این نماینده کنگره آمریکا تاکید می‌کند که اقدامات بایدن منجر به افزایش مهاجران غیرقانونی و مواد مخدر به شکلی غیرقانونی، در آمریکا شده است. به گفته این نماینده کنگره آمریکا، دولت بایدن با آزادسازی مهاجران غیرقانونی در داخل کشور به شکلی تعمدی قانون را نقض کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها