|
کدخبر: 155270

اولین سخنرانی ترامپ بعد از کناره گیری از قدرت

یک منبع مطلع گفت که رئیس‌جمهور سابق امریکا قصد دارد طی نخستین سخنرانی عمومی خود بعد از ترک کاخ سفید، درباره آینده حزب جمهوری‌خواه صحبت کند.

بین‌الملل اولین سخنرانی ترامپ بعد از کناره گیری از قدرت

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق امریکا قصد دارد یکشنبه هفته آینده برای نخستین بار بعد از ترک کاخ سفید، به ایراد سخنرانی عمومی بپردازد.

به نقل از یک منبع آگاه از برنامه‌های ترامپ، او در تاریخ ۲۸ فوریه طی اظهاراتی در یکی از همایش‌های مهم حزب جمهوری‌خواه امریکا موسوم به «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» دوباره به انظار عموم برگردد.

این منبع که نامش فاش نشد، توضیح داد: «او (ترامپ) درباره آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت خواهد کرد. همچنین منتظر به چالش کشیده‌شدن سیاست‌های فاجعه‌بار رئیس‌جمهور [جو] بایدن توسط او باشید».

بر این اساس، دو جمهوری‌خواه مشهور از دولت ترامپ یعنی «مایک پنس» معاون وی و «نیکی هیلی» نماینده سابق امریکا در سازمان ملل، در لیست سخنرانان این همایش نیستند.

یک منبع دیگر گفت که ترامپ درخواست هیلی برای ملاقات با او را بعد از مطلب انتقادی وی در نشریه پالتیکو، رد کرده است.

ترامپ هفته قبل بعد از تبرئه‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده امریکا» طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

در رای گیری سنای امریکا برای استیضاح ترامپ در ماجرای حمله به کنگره این کشور در روز تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری، ۵۷ سناتور به استیضاح او رای مثبت دادند و ۴۳ سناتور با این کار مخالفت کردند و به دلیل نرسیدن آرای استیضاح به حد نصاب ۶۷ رای، ترامپ تبرئه شد.

منبع: مشرق

ارسال نظر