|
کدخبر: 305157

عمران خان تا این تاریخ در زندان می ماند

نخست وزیر سابق پاکستان که روز گذشته قرار بود پس از رای قاضی دادگاه اسلام‌آباد از زندان آزاد شود، اکنون در ارتباط با پرونده افشای اسرار محرمانه کشور بازداشت شده و به حکم قاضی دادگاه ویژه ۱۴ روز دیگر در زندان می‌ماند.

بین‌الملل عمران خان تا این تاریخ در زندان می ماند

رئیس دادگاه به پلیس دستور داد تا عمران‌خان را در پرونده افشای اسرار کشور بازداشت و در همان زندانی که دیروز دادگاه اسلام‌آباد حکم آزادی وی را داده بود، نگهدارد و دو هفته آینده عمران‌خان را در جلسه دادگاه حاضر نماید.

بنا بر دستور قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم افشای اطلاعات محرمانه، جلسه محاکمه نخست وزیر برکنار شده پاکستان در داخل همان زندانی است که وی هم اکنون بسر می‌برد زیرا وزارت کشور پاکستان به دلیل تهدیدات امنیتی خواهان برگزاری جلسات دادگاه در داخل زندان شده بود.

مدافعان حقوقی عمران‌خان در جلسه امروز دادگاه عنوان کردند که تشکیل پرونده افشای اسرار محرمانه علیه عمران‌خان هیچ توجیه قانونی ندارد و ماهیت آن صرفا یک اقدام سیاسی و انتقام جویانه علیه وی است.

بازداشت مجدد عمران‌خان مرتبط با پرونده افشای نامه محرمانه‌ای است که به ادعای وی بخشی از فشار آمریکا در سرنگونی حکومت عمران‌خان در سال ۲۰۲۲ است.

براساس افشاسازی انجام شده، دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در دیدار با سفیر وقت پاکستان در واشنگتن، رهبران سیاسی مخالف دولت وقت اسلام‌آباد را تشویق به برکناری عمران خان از سمت نخست وزیری به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ اوکراین کردند.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان چهاردهم مردادماه امسال پس از حکم قاضی دادگاه مبارزه با اختلاس مبنی بر مجرم شناخته شدن در پرونده فساد مالی به تحمل ۳ سال حبس و سلب صلاحیت از مناصب دولتی و سیاسی، بازداشت و روانه زندان شد که این حکم روز گذشته با رای دادگاه اسلام‌آباد تعلیق شد.

"شاه محمود قریشی" وزیر سابق امور خارجه و نایب رئیس حزب عمران‌خان نیز ماه‌ گذشته به اتهام همدستی با عمران‌خان در افشای محتویات نامه سری دیپلماتیک بازداشت و روانه زندان شد.

سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای تمدید بازداشت عمران‌خان علیرغم حکم دادگاه برای آزادی وی را محکوم و اعلام کرد: پرونده افشای اسرار یک اقدام جعلی و بخشی دیگر از برنامه سرکوب عمران‌خان و حزب وی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها