|
کدخبر: 304392

آمریکا پشت اوکراین را خالی کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت، این کشور از حملات پهپادی به خاک روسیه حمایت نمی‌کند و نحوه دفاع اوکراین به خودش مربوط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این اظهارات را پس از اطلاعیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر خنثی‌سازی حمله پهپادی اوکراین عنوان کرد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کی‌یف با استفاده از سه پهپاد درصدد حمله به اهدافی در مسکو بود که دو فروند از این پهپادها توسط پدافند هوایی و سومی با استفاده از جنگ الکترونیک منهدم شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به این حمله پهپادی تصریح کرد، آمریکا حملات پهپادی داخل روسیه را تشویق نمی‌کند و از حمایت از چنین حملاتی خودداری می‌کند.

این سخنگو افزود: این موضوع به خود اوکراین مربوط است که تصمیم بگیرد چگونه از خاکش در برابر حملات روسیه دفاع کند. همچنین روسیه می‌تواند هر زمان با خروج نیروهایش از اوکراین به این جنگ خاتمه دهد.

اواسط ماه ژوئن اوکراین ضدحمله خود را آغاز کرد؛ ضدحمله‌ای که اکنون پس از گذشت تقریبا بیش از دو ماه با شکست مواجه شده و مقامات غربی و حتی اوکراینی نسبت به این شکست بارها اذعان کرده‌اند. اوکراین که تاکنون در حملات خود به دلیل دفاع سخت و قوی روسیه ناکام مانده، دست به دامن جنگنده‌های اف-۱۶ غرب شده است؛ اما دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به این گزارش‌های اخیر و تلاش اوکراین برای تصاحب این جنگنده‌ها گفت: «اروپا نسبت به «هواپیمای اسباب‌بازی» خود جوگیر نشود!»

جدای این مساله، روزنامه نیویورک تایمز  به نقل از مقامات ارشد ایالات متحده و انگلیس که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که ضدحمله اوکراین «با مشکل مواجه است» زیرا برخی از بهترین نیروهای کی‌یف «در مکان‌های اشتباهی» مستقر هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها