|
کدخبر: 284010

کمک‌های واشنگتن برای اوکراین اهمیت حیاتی دارد

رئیس جمهوری اوکراین، در پیام تبریک خود به "کوین مک کارتی"، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، تاکید کرد که کمک‌های واشنگتن برای کی‌یف اهمیت حیاتی دارد و این کشور روی ادامه حمایت و دریافت کمک از سوی ایالات متحده در آینده حساب زیادی باز کرده است.

سیاست کمک‌های واشنگتن برای اوکراین اهمیت حیاتی دارد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در پیام تبریک خود به "کوین مک کارتی" از حزب جمهوری خواه که بامداد امروز، شنبه، به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد، کمک‌های واشنگتن را برای کی‌یف بسیار حیاتی خواند و در خصوص تداوم آنها ابراز امیدواری کرد.

زلنسکی در توییتر نوشت: "انتخاب کوین مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان را تبریک می گویم. <...> ما روی حمایت مستمر و ادامه کمک مالی و نظامی از سوی ایالات متحده حساب می‌کنیم."

رئیس جمهوری اوکراین در عین حال تاکید کرد: «ادامه حمایت آمریکا در تمامی زمینه‌ها برای اوکراین حیاتی و ضروری است».

شب گذشته، جمعه، دفتر مطبوعاتی پنتاگون گزارش داد که بسته جدید کمک نظامی آمریکا به کی‌یف، برای نخستین بار شامل موشک‌های RIM-7 Sea Sparrow است. حجم کلی بسته جدید کمک نظامی بالغ بر ۲.۸۵ میلیارد دلار است که شامل سیستم های موشک پرتاب چندگانه، توپخانه و تجهیزات و مهمات مورد نیاز آنها و  برخی دیگر تجهیزات نظامی است که مستقیماً از ذخایر پنتاگون به اوکراین تحویل داده می شود.

علاوه بر این، واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد ۲۲۵میلیون دلار به عنوان بخشی از برنامه کمک نظامی مالی به کشورهای خارجی را در اختیار اوکراین قرار دهد. این بودجه به ویژه برای تقویت بلندمدت توان بالقوه نظامی اوکراین و نوسازی نیروهای مسلح آن هزینه خواهد شد. ایالات متحده همچنین قصد دارد ۶۸۲میلیون دلار دیگر را تحت برنامه مذکور به متحدان خود در اروپای شرقی اختصاص دهد تا پس از ارائه تسلیحات نظامی به کی‌یف، ذخایر خود را دوباره پر کرده و همچنین در آینده امکان ادامه این کار را داشته باشند.

پیش از این، لورا کوپر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اورآسیا اعلام کرد که  مقامات پنتاگون مطمئن هستند که قانونگذاران ایالات متحده،  به رغم دستگی فعلی در مجلس نمایندگان کنگره، به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

وی گفت: ما از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه حمایت زیادی را در موضوع تضمین امنیت اوکراین دریافت کردیم. و من تقریباً مطمئن هستم که هرچند جزئیات کمک های ارائه شده در طول زمان تغییر خواهد کرد، ولی پشتیبانی از کی‌یف در سطح بالایی باقی خواهد ماند.

این مقام پنتاگون بر ادامه همکاری با کنگره آمریکا برای برآوردن نیازهای دفاعی، از جمله موارد مربوط به حفاظت از حاکمیت اوکراین تاکید کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها