|
کدخبر: 303650

این مناقشه تنها از راه جنگ حل می‌شود

رئیس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت که در مسئله دستیابی به صلح با روسیه، کی‌یف تحت هیچ فشاری از سوی غرب قرار ندارد.

بین‌الملل این مناقشه تنها از راه جنگ حل می‌شود

الکسی دانیلوف، رئیس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت که کی‌یف مستقلاً به این مسئله رسیدگی می‌کند.

او همچنین مدعی شد که تمامی گزارش‌ها مبنی بر اینکه کی‌یف تحت‌فشار غرب قرار دارد تا با مسکو توافق صلح امضا کند، تنها مربوط به فضای مجازی است و در واقعیت وجود ندارد. او گفت که شاید «ترول‌های روس» پشت این ماجرا باشند.

این در حالی است که دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین چندی پیش با بیان اینکه حامیان غربی کی‌یف ممکن است این کشور را وادار به مذاکره کنند، گفت: این صداها هر روز بلندتر می‌شود.

آلکسی دانیلوف با بیان اینکه اوکراین برای بررسی احتمال مذاکره با روسیه، به کشورهای غربی نیازی ندارد، تأکید کرد که کی‌یف با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی روسیه هیچ مذاکره‌ای نمی‌کند. دانیلوف گفت که این مناقشه تنها از راه جنگ حل می‌شود.

او در ادامه گفت: «روسیه باید مانند "کارتاژ" نابود شود. نمی‌شود دشمن را پشت سر رها کرد» این یک شعار سیاسی در جمهوری روم در سال‌های انتهایی جنگ «پونی» با «کارتاژ» بود. گفته می‌شود «کاتوی بزرگ» که سناتوری در مجلس روم بود، هر سخنرانی خود را، فارغ از محتوای باقی سخنرانی با جمله «و البته من عقیده دارم کارتاژ باید نابود گردد» به پایان می‌برد.

درنهایت کارتاژ در سومین جنگ پونی شکست خورد. رومی‌ها بازمانده مردم کارتاژ را به بند کشیده، به بردگی فروختند و شهر را به آتش کشیدند و با خاک یکسان کردند. این رویداد در ۱۴۶ (پیش از میلاد) رخ داد.

دانیلوف مواضع سفت‌وسختی در قبال روسیه دارد. او و دیگر مقامات اوکراینی مکرراً اظهارات تندوتیزی علیه روسیه مطرح کرده‌اند.

او پیش‌تر در اوایل ماه میلادی جاری روس‌ها را به غریبی با انسانیت متهم کرد و گفت که آن‌ها را در هر کجای زمین که باشند، می‌کشد!

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها