|
کدخبر: 291972

حمایت قاطع آلمان از اوکراین

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که این کشور به حمایت‌های خود از اوکراین در نبرد با روسیه ادامه می‌دهد.

بین‌الملل حمایت قاطع آلمان از اوکراین

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که روسیه نمی‌تواند به اهداف خود در نبرد با اوکراین دست یابد.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه مدعی شد که گروه هفت باید به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نشان دهد که او قادر به دستیابی به اهداف خود در اوکراین نخواهد بود.

وزیر خارجه آلمان، که در جمع همتایان خود از گروه هفت به سر می‌برد، تاکید کرد که گروه ۷ در سال گذشته میلادی در قالب یک تیم بحران بدون توقف با موانعی یکی پس از دیگری مقابله کرد.

بائربوک از ارائه کمک های زمستانی به اوکراین، وضع تحریم ها علیه روسیه و محدود کردن قیمت نفت روسیه را از جمله اقدامات حمایتی از اوکراین برشمرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که اوکراین با حمایت گروه هفت توانست در برابر جنگ انرژی روسیه و تهاجم زمستانی این کشور مقاومت کند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که برلین در نشست ژاپن، بر تعهد خود برای حمایت از اوکراین تاکید می‌کند.

وزرای خارجه کشورهای گروه هفت (G۷) امروز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک بر ادامه حمایت‌های مالی و ارسال سلاح به اوکراین و همچنین حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تأکید کردند.

وزرای خارجه گروه هفت (آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کانادا) این بیانیه را در جریان یک نشست تخصصی مشترک درباره جنگ اوکراین در منطقه «کاریزاوا» در ژاپن منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما توافق کردیم که همکاری‌ها را در زمینه مبارزه با دورزدن تحریم‌ها و مقابله با عرضه تسلیحات به روسیه از طرف کشورهای ثالث تقویت کنیم».

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها