|
کدخبر: 303068

دفع حملات ارتش اوکراین در روسیه

وزارت دفاع روسیه از دفع حملات ارتش اوکراین در محورهای مختلف درگیری خبر داد.

بین‌الملل دفع حملات ارتش اوکراین در روسیه

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که ارتش روسیه موفق به دفع ۵ حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک شد. در درگیری در این محور حدود ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته و دو دستگاه تانک و دو سامانه ام -۷۷۷ ارتش اوکراین نیز منهدم شدند.

همچنین عملیات شناسایی ارتش اوکراین در محور دونتسک جنوبی با موفقیت از سوی نیروهای روسی دفع شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه در محور کراسنولیمانسکی دو حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. همچنین ارتش اوکراین حدود ۸۰ نظامی خود را در این محور از دست داد.

بنا به این گزارش، در درگیری در محور دونتسک جنوبی ارتش اوکراین ۱۸۰ نظامی خود را از دست داد. یک تانک ارتش اوکراین نیز در این محور منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ۶ حمله ارتش اوکراین در محور کوپیانسکی دفع شد. تلفات ارتش اوکراین در این محور به ۷۵ تن رسید.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها