|
کدخبر: 291582

ترغیب روسیه به توقف جنگ در اوکراین

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان که به پکن سفر کرده، از چین خواست تا روسیه را به توقف جنگ در اوکراین ترغیب کند.

آنالنا بائربوک که در ادامه سفر مقام های اروپایی به چین برای اعلام مواضع و سیاست های اتحادیه اروپا و گفت و گو با مقام های چینی به پکن سفر کرده است ، با بیان این مطلب افزود: هیچ کشور دیگری به اندازه چین بر روسیه نفوذ ندارد و لذا چین می‌تواند از روسیه بخواهد تا جنگ را در اوکراین متوقف کند.

وی در دیدار با چین گوانگ همتای چینی خود اظهار داشت: این بسیار خوب است که چین تعهد خود را برای یافتن راه‌حل (پایان جنگ در اوکراین) اعلام کرده است اما باید به صراحت اعلام کنم که متعجب هستم که چرا موضع چین تاکنون شامل درخواست از روسیه متجاوز برای توقف جنگ در اوکراین نشده است.

وزیر خارجه آلمان با هدف اعلام مجدد سیاست اتحادیه اروپا در قبال چین و جلوگیری از آسیب دیدن روابط چینی‌ها با بروکسل، راهی پکن شده است.

سفر بائروبوک به چین در حالی انجام می‌شود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته به همراه اورسولا فون درلاین رئیس آلمانی کمیسیون اروپا به چین سفر کرد و در مصاحبه‌ای با تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی اروپا به آمریکا، افزود: بدترین چیز این است که فکر کنیم ما اروپایی‌ها باید در مساله تایوان دنباله‌رو بوده و خود را با ضرب‌آهنگ آمریکا یا واکنش شدید چین وفق دهیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها