|
کدخبر: 298653

شخص که پوتین را از کشتن فرمانده واگنر منصرف کرد

"الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهوری بلاروس که نقش اساسی در خاتمه دادن به شورش گروه واگنر علیه مسکو داشت، گفت که ولادیمیر پوتین را از مجازات و کشتن فرمانده آنها منصرف کرده‌است.

بین‌الملل شخص که پوتین را از کشتن فرمانده واگنر منصرف کرد

الکساندر لوکاشنکو در نشستی با ژنرال های ارتش خود گفت: هنگامی که تلاش می کردم در مکالمه تلفنی با یوگنی پریگوژین رهبر گروه واگنر را متقاعد کنم که شورش علیه مسکو را متوقف کند، وی بسیار خشمگین بود و برای بیش از نیم ساعت فحاشی می کرد.

رئیس جمهوری بلاروس سپس اضافه کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را از کشتن پریگوژین منصرف کرده است.

لوکاشنکو گفت که پریگوژین خواستار گفت و گو با پوتین و تحویل سرگئی شویگو وزیر دفاع و ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه بوده، اما لوکاشنکو به وی گفته است که چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

گفته می شود فرمانده واگنر، دو مقام مذکور روس را مسئول کشته شدن سربازان گروه خود می دانسته است.

رئیس جمهوری بلاروس در پی شورش گروه واگنر به فرماندهی پریگوژین نقش اساسی در ممانعت آنها در تداوم شورش به سمت مسکو داشت. پس از این وساطت، پوتین هم موافقت کرد که اتهامات شورش علیه پریگوژین را کنار بگذارد و به وی و گروهش اجازه دهد به بلاروس بروند.

لوکاشنکو در ادامه تشریح کرد که به پوتین گفته است اگرچه کشتن پریگوژین کار آسانی است و به راحتی قابل انجام است، اما خطر خونریزی های بیشتر را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، چنانچه پوتین اقدامات سختگیرانه ای علیه پریگوژین انجام می داد، هزاران غیرنظامی و نیروهای روسی در این درگیری جان خود را از دست می دادند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها