|
کدخبر: 291071

اوکراین از این کشور درخواست کمک کرد

معاون وزیر خارجه اوکراین برای طرح درخواست کمک از هند راهی این کشور می‌شود.

یک روزنامه هندی امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که «ای مین جاپارووا» معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین قرار است در سفر آتی خود هند از این کشور برای دریافت کمک های بشردوستانه و تجهیزات مربوط به تعمیر زیرساخت های انرژی آسیب دیده اوکراین درخواست کمک کند.

وزارت خارجه هند در این راستا اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه اوکراین روز یکشنبه در یک سفر چهار روزه وارد این کشور می شود، روابط دو جانبه، وضعیت اوکراین و مسائل جهانی محورهای گفتگو مقام اوکراینی با مقامات هند خواهد بود.

این رسانه هندی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: اوکراین پیش از این درخواست کمک های بشردوستانه بیشتر از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات انرژی برای تعمیر زیرساخت های برق آسیب دیده در طول جنگ، را با هند مطرح کرده است.

جاپارووا همچنین قرار است از هند بخواهد که پیام قوی برای صلح را به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ابلاغ کند. رئیس‌جمهور روسیه قرار است در ماه ژوئیه برای نشست سازمان همکاری شانگهای به هند سفر کند.

بنا به نوشته این روزنامه، جاپارووا در سفر خود به هند، طرح صلح ۱۰ ماده‌ای «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را با مقامات هندی به بحث خواهد گذاشت.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها