|
کدخبر: 248446

سرنوشت نامعلوم قایق لاکچری پوتین

مقام‌های ایتالیایی در حال حاضر به بررسی یک قایق تفریحی بزرگ مرموز که در بندر شمالی این کشور لنگر انداخته می‌پردازند که ببینند آیا این قایق به پوتین تعلق دارد یا خیر.

به نوشته روزنامه دیلی میل، گمانه زنی‌هایی درباره این مساله وجود دارد که آیا این قایق تفریحی بزرگ ۷۰۰ میلیون دلاری که در مارینا دی کارا، شمال ایتالیا لنگر انداخته به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تعلق دارد و دولت ایتالیا می‌خواهد آن را براساس تحریم‌هایی که علیه مسکو وضع شده، توقیف کند.

مالکیت این قایق تفریحی که از ۲۰۲۰ به آب انداخته شده هنوز مشخص نیست و در حال حاضر برای انجام یکسری تعمیرات در این منطقه از ایتالیا لنگر انداخته است.

منابع آگاه می‌گویند که به نظر می‌رسد خدمه این قایق روس باشند و تیمی از آلمانی‌ها که برای تعمیرات آن بر روی عرشه حضور داشتند پس از آنکه اتحادیه اروپا اخیرا تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد، آن را ترک کردند.

کاپیتان این قایق گفته که براساس یک توافق مربوط به عدم افشا، هویت مالک آن را اعلام نمی‌کند اما این مساله را نیز رد نکرد که مالک آن یک روس است. وی همچنین گفته که مالک این قایق در لیست تحریم نیست.

بازرسی از این قایق بزرگ تفریحی از سوی دولت ایتالیا در حالی صورت گرفته که مقام‌های اروپایی در حال بررسی هویت و توقیف قایق‌های تفریحی مرتبط با الیگارش‌های روسی در فهرست تحریم‌ها هستند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها