|
کدخبر: 243848

توافق پوتین و بایدن بر سر اوکراین/ امریکا تضمین داد!

بایدن و پوتین بر سر برگزاری نشست سران برای گفت‌وگو درباره اوکراین توافق کردند.

بین‌الملل توافق پوتین و بایدن بر سر اوکراین/ امریکا تضمین داد!

به گزارش اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده و ناتو باید «خواسته‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی را جدی بگیرند.»

این درخواست رئیس جمهور روسیه از غرب پس از گفتگوی ۱۰۵ دقیقه‌ای او با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مطرح شده است.

گفته شده گفتگوهای تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و روسیه در دو نوبت و با فاصله زمانی برگزار شده و رئیس جمهور فرانسه پس از گفتگوی اولی خود با پوتین، سپس با بایدن در کاخ سفید تماس گرفته و به مدت ۱۵ دقیقه نیز بایدن را در جریان مذاکرات و گفتگوهایش با پوتین قرار داده است.

دفتر ریاست جمهور فرانسه موسوم به «کاخ الیزه»، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه گفتگوهای تلفنی روز یکشنبه، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه درباره برگزاری نشستی برای طرح موضوعات مرتبط با ثبات و امنیت راهبردی در اروپا توافق کردند و قرار است «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه پیش رو برای انجام تلاش‌های دیپلماتیک با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

همچنین گفته شده بایدن متعهد است که همه افراد دخیل در پرونده اوکراین را به منظور آماده سازی و مشارکت در اجلاس یاد شده مطلع کند.

اگرچه توافق بایدن و پوتین برای برگزاری نشست دیپلماتیک درباره اوکراین با میانجی گری فرانسه صورت گرفته، اما هنوز جزئیات بیشتری از این توافق اعلام نشده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها