|
کدخبر: 242630

فوری/ اظهار نظر رسمی روسیه درباره حمله به اوکراین

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا ادعاهای غرب درباره تصمیم روسیه برای حمله قریب الوقوع به اوکراین را رد کرده و وزیر خارجه آلمان هم از ناتو خواست خونسردی خود را حفظ کرده و موضع محتاطانه ای در این مناقشات اتخاذ کند.

 

"ولادیمیر چیزوف"، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا هم احتمال حمله قریب‌الوقوع کشورش به اوکراین را رد کرد. وی به رسانه آلمانی دی ولت گفت: هیچ موردی از تشدید درگیری طی یک هفته آینده، یا در هفته پس از آن یا در ماه آینده میلادی وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که پیشتر نیویورک تایمز به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی نوشته بود که مسکو امروز چهارشنبه (شانزدهم فوریه) را به عنوان تاریخی برای اجرای اقدام نظامی علیه اوکراین مورد بحث قرار داده است و چیزوف در اظهاراتش خطاب به روزنامه آلمانی دی ولت آن را رد کرد.

چیزوف به دی ولت گفت: تا آنجا که به روسیه مربوط می‌شود، می‌توانم به شما اطمینان دهم که در این چهارشنبه هیچ حمله‌ای صورت نخواهد گرفت. نه در هفته آینده، نه در هفته پس از آن و نه در ماه آینده میلادی تشدید درگیری وجود نخواهد داشت.

گفت: "زمانی که شما اتهامات، به ویژه اتهامات بسیار جدی علیه روسیه را مطرح می‌کنید، مسئولیت ارائه مدارک آن را هم دارید. در غیر این صورت، این تهمت است."

وی از غرب خواست نگرانی‌های امنیتی روسیه را جدی بگیرد و گفت: "وقتی شرکای ما سرانجام به نگرانی‌های مشروع ما گوش دهند، اجرای روند تنش‌زدایی چندان طول نخواهد کشید."

همچنین تاس به نقل از سفیر روسیه در ایرلند گفت: وضعیت نیروهای نظامی روسیه در غرب این کشور ظرف ۳ تا ۴ هفته آینده به شرایط عادی بازمی‌گردد

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها