|
کدخبر: 242182

«گروه ۷»، روسیه را تهدید کرد

کشورهای عضو «گروه ۷» به روسیه هشدار دادند، در صورت حمله به اوکراین با عواقب شدیدی مواجه می‌شود.

 در حالی که ادعاهای آمریکا و متحدانش درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین ادامه دارد، «گروه ۷» هم وارد این کارزار شده و روز دوشنبه (امروز) به مسکو هشدار داده است.

منابع رسانه‌ای غربی روز دوشنبه (امروز) خبر دادند، وزرای دارایی کشورهای عضو «گروه ۷» با انتشار یک بیانیه مشترک درباره تنش‌های اخیر و ادعاهای غربی‌ها علیه روسیه در خصوص تدارک این کشور برای حمله به اوکراین بیانیه صادر کردند.

به گزارش رویترز، وزرای دارایی گروه ۷ روز دوشنبه به روسیه در مورد پیامدهای اقتصادی «عظیم» در صورت تصمیم به حمله به اوکراین هشدار دادند. گروه ۷ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، کانادا و ژاپن است.

در بیانیه مشترک گروه ۷ آمده است: «افزایش مستمر ارتش روسیه در مرزهای اوکراین باعث نگرانی شدید است. ما وزرای دارایی گروه ۷ بر آمادگی خود برای اقدام سریع و قاطع برای حمایت از اقتصاد اوکراین تاکید می‌کنیم».

آنها به مسکو هشدار دادند: «هر گونه تجاوز نظامی بیشتر روسیه علیه اوکراین با پاسخی سریع، هماهنگ و قوی مواجه خواهد شد. ما آماده‌ایم که به طور جمعی تحریم‌های اقتصادی و مالی اعمال کنیم که پیامدهای عظیم و فوری بر اقتصاد روسیه خواهد داشت».

مقام‌های آمریکا و برخی دیگر از متحدان این کشور طی هفته‌های گذشته بارها به روسیه درباره «حمله قریب‌الوقوع به اوکراین» اتهام‌زنی کرده‌اند اما مقام‌های مسکو بارها این اتهام‌ها را بی اساس خوانده و گفته‌اند که روسیه قصدی برای حمله ندارد.

مقام‌های روسیه البته بارها به آمریکا و متحدانش درباره تبعات عضویت اوکراین در ناتو هشدار داده‌ و این اقدام را خط قرمز روسیه خوانده‌اند. مسئولان مسکو همچنین تاکید کرده‌اند که این کشور اقدامات مقتضی را برای مقابله با تهدیدهای ناشی از الحاق کی‌یف به ناتو انجام خواهند داد.


 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها