|
کدخبر: 226300

امریکا اولویتش را برای مذاکرات برجام افشا کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید کرد که اولویت واشنگتن همچنان انجام مذاکره سازنده با تمام طرف های برجام برای بازگشت متقابل به توافق است.

بین‌الملل امریکا اولویتش را برای مذاکرات برجام افشا کرد

جالینا پورتر در نشست خبری هفتگی خود درباره وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین و زمان از سرگیری دوباره این رایزنی ها گفت: همان طور که می دانید دور هفتم مذاکرات در وین روز جمعه متوقف شد اما من هنوز نمی توانم پیش بینی کنم که چه زمانی مجددا از سرگرفته خواهد شد. رابرت مالی (نماینده ویژه آمریکا در امور ایران) نیز باتوجه به وقفه ایجاد شده به واشنگتن بازمی گردد. 

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پورتر ادامه داد: آنچه می توانم بگویم، این است که اولویت ما همچنان از سرگیری سازنده مذاکرات با تمام طرف ها برای رسیدن به یک توافق و اجرای آن در جهت بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام است اما هنوز زود است بتوان گفت که آیا ایران با رویکرد سازنده به مذاکرات بازگشته است، یا خیر.

 علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان این دور از رایزنی ها در وین اظهار داشت: در هفته گذشته و در طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند، دیگر سند به دست آمده در ۲۰ ژوئن (مذاکرات وین ۶) نخواهند بود، بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفت‌وگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم ها یک وقفه ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند.

وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفت‌وگوها شروع می شود و قرار شد هماهنگ کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها