|
کدخبر: 225525

جنگ روانی اروپایی ها برای اجبار ایران در روند مذاکرات

هیئت‌های اروپایی‌ در وین با عدم‌انعطاف لازم در زمینه مباحث تحریمی، روند گفتگوها را کند کرده‌اند و پس از هماهنگی با تیم آمریکایی، با گروکشی در زمینه تحریم‌ها به‌دنبال دریافت امتیازات هسته‌ای فرابرجامی از طرف ایرانی هستند.

 مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین همچنان ادامه دارد، در همین راستا علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایرانی، روز گذشته با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام دیداری دوجانبه داشت، همچنین عصر دیروز، دیداری بین رئیس تیم ایرانی با رؤسای هیئت‌های سه کشور اروپایی در هتل کوبورگ برگزار شد.

بر اساس شنیده‌ها طرف‌های اروپایی و همچنین آمریکا در زمینه مباحث تحریمی انعطاف و تعامل لازم را به‌خرج نداده‌اند اما در نقطه مقابل طرف ایرانی در حوزه هسته‌ای ابتکار عمل و تعامل سازنده‌ای را داشته است.

در همین حال، سه کشور اروپایی همزمان با مذاکرات وین در اقدامی عجیب بیانیه‌ای را صادر کردند تا بیش از پیش بر فضای جنگ روانی در روند مذاکرات بدمند. این بیانیه و تغییر لحن اروپایی‌ها که در تضاد با فضای مذاکرات بود، بعد از دیدار آنها با مذاکره‌کننده آمریکا صورت گرفت.

اروپایی‌ها تلاش می‌کنند ایران را متهم به عدم انعطاف در حوزه گفتگوهای هسته‌ای نشان دهند تا به این واسطه امتیازاتی را فراتر از برجام در حوزه هسته‌ای از ایران بگیرند هرچند که در حوزه تحریمی امتیازاتی کمتر از برجام را برای ایران مدنظر دارند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها