|
کدخبر: 222327

اروپا ترکیه را از باتلاق در می آورد

اتحادیه اروپا پنجشنبه شب از اختصاص ۳۲۵ میلیون یورو به برنامه کمک به پناهندگان در ترکیه، به عنوان بخشی از بسته کمکی سه میلیارد یورویی که توسط بروکسل در ژوئن گذشته اعلام شد، خبر داده است.

از خبرگزاری فرانسه، این "برنامه اضطراری" پنج ساله که توسط اتحادیه اروپا تامین می شود، به بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار پناهنده ساکن ترکیه کمک ماهانه برای رفع نیازهای اولیه خود ارائه می‌کند.

ارزش این کمک که ۱۵۵ لیر ترکیه (معادل ۱۰ یورو) در ماه برای هر نفر است، علاوه بر کمک‌های سه ماهه است که گستردگی خانواده‌های خانواده ذینفع انجام می‌شود.

یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا که به آنکارا سفر کرده است، روز پنجشنبه گفت: این کمک برای صدها هزار خانوار که بسیاری از آنان به خاطر بحران کرونا متضرر شده‌اند، مهم خواهد بود.

اختصاص این اعتبار به برنامه کمک‌ به آوارگان تا سال ۲۰۲۳ و بخشی از بسته سه میلیارد یوریی برای آوارگان در ترکیه است و شورای اروپا در نشست اخیر خود که ژوئن گذشته برگزار شد، آن را اعلام کرد.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا ۵۳۵ میلیون یورو را برای ادامه اجرای این برنامه در ترکیه در سال ۲۰۲۱ اختصاص داده بود.

این برنامه کمکی با همکاری اتحادیه بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و جمعیت هلال احمر ترکیه اجرا می شود.

کریم کنیک رئیس هلال احمر ترکیه نیز در این باره گفت که این حمایت به خانواده اجازه خواهد داد پناهگاهی برای کودکان خود بدست آورند، غذایی برای خوردن داشته باشند و کمک حال آنان در روزهای سخت خواهد بود.

ترکیه میزبان بیش از ۴ میلیون آواره است که بیشتر آنان را آوارگان سوری تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها