|
کدخبر: 217916

احتمال اخراج معاون رئیس جمهور

به دنبال گزارش اخیر شبکه دموکرات «سی‌ان‌ان» درباره افزایش شکاف بین جو بایدن و کامالا هریس، «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه از احتمال برکناری معاون رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

بین‌الملل احتمال اخراج معاون رئیس جمهور

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در برنامه «پنج» از افزایش تنش ها بین رئیس جمهور آمریکا با نفر دوم دولتش و احتمال تعیین فردی جدید به عنوان معاون رئیس جمهور این کشور خبر داده است.

طبق این گزارش، افزایش تنش ها از احتمال تلاش بایدن برای انتخاب فردی جدید به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا و برکناری هریس حکایت دارد.

فاکس نیوز در گزارش خود نوشت، آخرین باری که رئیس جمهور آمریکا فرد جدیدی را برای منصب معاونت انتخاب و کنگره این کشور او را تایید کرد، در سال ۱۹۷۴ بود و «نلسون راکفلر» معاون رئیس جمهور آمریکا شد.

برنامه «پنج» در شبکه فاکس نیوز، روز سه شنبه (دیشب) با حضور چند گزارشگر و کارشناس این احتمال را مورد بررسی قرار داد که تنش بین بایدن و هریس به جایی برسد که رئیس جمهور آمریکا معاونش را برکنار کند.

طبق گزارش این رسانه جمهوری خواه، «دانا پرینو» مجری این برنامه اعلام کرد که اگرچه انتخاب و تایید یک معاون رئیس جمهور جدید قبل از پایان دوره چهار ساله، امری «غیرمعمول و نادر» است اما کاملا بی سابقه نیست.

سال ۱۹۷۴ کنگره آمریکا فرایند تایید صلاحیت «نلسون راکفلر» فرماندار وقت جمهوری خواه ایالت نیویورک به عنوان معاون رئیس جمهور را به اتمام رساند و او رسما بعد از استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری، معاون «جرالد فورد» رئیس جمهور وقت شد.

طبق گزارش فاکس نیوز، «ویلیام هنری هریسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۸۴۱ تنها چند هفته آغاز ریاست جمهوری خود به دلیل ذات الریه فوت کرد و «جان تایلر» معاون او عهده دار ریاست جمهوری شد اما تایلر دور اول ریاست جمهوری خودش را بدون حضور فردی به عنوان معاون رئیس جمهور به اتمام رساند.

به روایت این برنامه، «اندرو جانسون» رئیس جمهور دموکرات و «چستر آرتور» رئیس جمهور جمهوریخواه از جمله روسای جمهور در تاریخ آمریکا هستند که رسما معاون رئیس جمهور نداشتند.

جانسون که معاون آبراهام لینکلن بود، بعد از ترور لینکلن رئیس جمهور شد و آرتور هم که معاون جیمز آبرام گارفیلد بیستمین رئیس جمهور آمریکا بود، پس از ترور گارفیلد رئیس جمهور شد.

کارشناسان برنامه «پنج» فاکس نیوز اعلام کردند، «دولت فعلی (آمریکا) نمی خواهد مردم آمریکا فکر کنند که بین بایدن و هریس مشکلاتی وجود دارد».

 

منبع: فارس

ارسال نظر