|
کدخبر: 217091

خطیب زاده: بر اساس اظهارات بایدن مذکرات وین را پیش می بریم

خطیب زاده درباره اظهارات اخیر بایدن هم اظهار کرد: به شدت رفتار بایدن در تهران رصد می‌شود و براساس همین رفتارها گفت وگوها را در وین جلو می‌بریم.

سیاست داخلی خطیب زاده: بر اساس اظهارات بایدن مذکرات وین را پیش می بریم

خطیب‌زاده درباره مواضع وزارت امور خارجه در مذاکرات وین گفت: تمرکزما در وین بر رفع موثر و یک‌جای تحریم‌ها، همراه با راستی آزمایی و تضمین است.نیت آمریکا و خواست آمریکا برای بازگشت به برجام برای ایران مهم است. آمریکا باید نشان دهد.

خطیب زاده درباره آزاد‌ شدن ٣٥٠٠ میلیارد منابع بلوکه شده ایران در کشورها ، گفت: منابع متعددى در خارج از کشور داریم و ما به طور تدریجی در حال ازاد کردن این منابع هستیم و تنها از یک منبع نبوده است.

خطیب زاده درباره اظهارات اخیر بایدن هم اظهار کرد: در روابط بین‌الملل و گفت وگوهایمان در موضوعات مختلف، هیچ وقت گفت‌وگوها را براساس خوش بینی و بدبینی نچیدیم. برای ما مهم واقعیت‌های روی زمین است. آن‌چه بایدن می‌گوید نشان می‌دهد چقدر دنیا متصل به هم است و هیچ کشوری قابل جدا شدن از بازار نیست.

وی افرود: سال‌ها آمریکا تلاش کرده ملت ایران را از بازارهای جهانی خارج کند ولی هر روز کمتر نتیجه گرفته است و آن‌هم به خاطر جوانانی است که خلاق کار می‌ کنند و هر چه تلاش کنند چند گام از جوانان ما عقب هستند. به شدت رفتار بایدن در تهران رصد می‌شود و براساس همین رفتارها گفت وگوها را در وین جلو می‌بریم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر