|
کدخبر: 212566

خبر بد برای بایدن

در نظرسنجی جدید «هیل-هریس ایکس»، میزان رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا با ریزش ۵ درصدی به ۴۲ درصد رسید.

بین‌الملل خبر بد برای بایدن

چهل و هفت درصد از رای‌دهندگان ثبت نام شده در نظرسنجی ۲۰ تا ۲۳ اکتبر (۲۸ مهر تا اول آبان) گفتند که عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا را تایید نمی‌کنند، در حالی که ۱۱ درصد گفتند که نه تایید می‌کنند و نه مخالف آن هستند.

نظرسنجی ۲۴ تا ۲۵ سپتامبر (دوم و سوم مهر) هیل-هریس ایکس نشان داده بود که ۴۲ درصد از رای‌دهندگان عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را تایید نمی‌کنند، در حالی که ۱۱ درصد گفتند که نه تایید می‌کنند و نه با آن مخالفند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، در نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان گفتند که با عملکرد بایدن در برخی مسائل به جز در خصوص پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا، مخالف هستند تا موافق. چهل و پنج درصد از رای‌دهندگان مدیریت کرونای بایدن را قبول داشتند در حالی که ۴۰ درصد مخالف آن بودند و ۱۵ درصد نه آن را تایید کردند و نه رد.

در همین حال، ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی گفتند که با عملکرد بایدن در خصوص مدیریت تورم موافق نیستند، در حالی که تنها ۳۱ درصد آن را تایید کردند و ۲۱ درصد نه موافق بودند نه مخالف. 

در خصوص موضوع مدیریت زنجیره تامین، ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که با نحوه رسیدگی بایدن به این موضوع مخالف هستند، در حالی که ۳۲ درصد گفتند که آن را تایید می‌کنند و ۲۲ درصد هیچ کدام را نگفتند.

«دریتان نشو» مدیرعامل و نظرسنج ارشد هریس ایکس به وبگاه خبری هیل گفت: میزان محبوبیت بایدن همچنان در حال کاهش است و در نظرسنجی ما به پایین‌ترین حد خود یعنی ۴۲ درصد رسیده است. او نسبت به صد روز اول ریاست‌جمهوری خود که در نظرسنجی‌ها بالاترین محبوبیت را داشت، بیش از ۲۰ امتیار را از دست داده و در میان مستقل‌ها با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده که می‌تواند برای دموکرات‌ها که در آستانه انتخابات میان‌دوره ای ۲۰۲۲ هستند دردسر ایجاد کند. 

این نظرسنجی بین ۲۰ تا ۲۳ اکتبر با شرکت ۲۷۲۷ رای‌دهنده ثبت‌نام شده به صورت آنلاین انجام شد. نظرسنجی با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۱.۸۸ درصد انجام شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر