|
کدخبر: 206095

کابینه ژاپن به صورت دسته جمعی استعفا کرد

«یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن و دیگر وزرای کابینه وی به صورت دسته جمعی از سمت خود استعفا کردند تا راه را برای تشکیل دولت جدید باز کنند.

بین‌الملل کابینه ژاپن به صورت دسته جمعی استعفا کرد

یوشیهیده سوگا نخست وزیر مستعفی ژاپن به همراه همه وزرای کابینه به صورت دسته جمعی از سمت خود استعفا کردند تا راه برای تشکیل دولت جدید به رهبری «فومیو کیشیدا» هموار شود. 

فومیو کیشیدا که قبلا وزیر خارجه ژاپن بود هفته گذشته در انتخابات رهبری حزب حاکم این کشور پیروز شد و قرار است به زودی به عنوان نخست وزیر جدید سوگند یاد کند.

سوگا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ به عنوان نخست‌وزیر ژاپن منصوب شد و تنها یک سال در این سمت فعالیت داشت و سپس استعفا کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کیشیدا به عنوان رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات به طور قطع روز دوشنبه (۱۲ مهر ماه) در پارلمان ژاپن که کنترل آن برعهده حزب لیبرال دموکرات و حزب ائتلافی است، به عنوان نخست‌وزیر بعدی ژاپن تعیین می‌شود.

خبرگزاری کیودو با گزارش استعفای سوگا نوشت، نخست‌وزیر بعدی این کشور با چالشهایی چون رسیدگی به اقتصاد آسیب‌دیده از همه‌گیری کرونا و تضمین یک ائتلاف قوی با واشنگتن در میان افزایش خطرات امنیتی منطقه‌ای را برعهده خواهد داشت.

 قانونگذاران ژاپنی در ۴ اکتبر (امروز دوشنبه) به «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه سابق این کشور به عنوان نخست وزیر جدید رای دادند.

گفته می‌شود کناره گیری دسته جمی کابینه ژاپن راه را برای تشکیل دولت جدید به رهبری کیشیدا هموار خواهد کرد و انتظار می‌رود وی پس از استعفای دولت، کابینه خود را اعلام کند.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن، هفته گذشته فومیو کیشیدا را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد.

رسانه‌های ژاپنی پیشتر اعلام کرده بودند که «توشیمیتسو موتگی» در کابینه جدید به عنوان وزیر خارجه باقی می‌ماند، در حالی که «شونیچی سوزوکی» به عنوان وزیر دارایی و «هیروکازو ماتسونو» به عنوان دبیر ارشد کابینه انتخاب می‌شوند.

گفته می‌شود کیشیدا قصد دارد مجلس نمایندگان را در ۱۴ اکتبر منحل کند. قرار است انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن در ۳۱ اکتبر برگزار شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر