|
کدخبر: 199536

این ۱۰ کشور بیشترین هزینه نظامی در جهان را دارند

هزینه های نظامی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود یک هزار ۹۸۱ میلیارد دلار بوده است ،۶۲ درصد این رقم به پنج کشور امریکا ، چین، هند، روسیه و انگلیس اختصاص دارد.

بین‌الملل این ۱۰ کشور بیشترین هزینه نظامی در جهان را دارند

تارنمای " اینسایدر مانکی" طی گزارشی به هزینه های نظامی کشورهای جهان در سال گذشته میلادی( سال ۲۰۲۰ )پرداخت و عنوان کرد که هزینه های نظامی جهانی حدود یک هزار ۹۸۱  میلیارد دلار بوده که از سال ۱۹۸۸ بالاترین میزان است. ۸۱ درصد از این هزینه توسط ۱۵ کشوری که بالاترین میزان هزینه را داشته اند، صرف شده است.

آمار هزینه های نظامی سال ۲۰۲۰ جهان در مقایسه با سال ۲۰۱۹، حدود ۲.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین هزینه های جهان در امور نظامی ۲.۴ درصد تولید ناخالض داخلی دنیا در سال ۲۰۲۰ را تشکیل داده است.

آمریکا در این رده بندی در مکان اول هزینه های نظامی با رقم ۷۷۸ میلیارد دلار قرار دارد. آمریکا سه برابر چین و بیش از ۱۰ برابر هند هزینه های نظامی داشته است. این هزینه های آمریکا حدود ۳۹ درصد کل هزینه های نظامی در جهان محسوب می شود. بودجه نظامی آمریکا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ کاهش ۱۰ درصدی داشت اما این بودجه نظامی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۴.۴ رشد داشت.

چین در رده دوم این رتبه بندی با بیشترین هزینه های نظامی قرار دارد به طوریکه در سال گذشته این کشور ۲۵۲ میلیارد دلار هزینه در این حوزه داشته است. هزینه های نظامی چین ۲.۵ برابر هند است و هزینه های نظامی چین حدود ۱۳ درصد کل هزینه های جهان در این بخش را شامل می شود. هزینه های نظامی چین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ حدود ۷۶ درصد رشد داشته است.

هند با حدود ۷۲.۹ میلیارد دلار سومین کشور با بیشترین هزینه های نظامی در جهان می باشد. هزینه های نظامی این کشور از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ تا ۳۴ درصد افزایش داشته است.

کشور چهارم در این رتبه بندی روسیه با ۶۱.۷ میلیارد دلار است. مسکو حدود ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در بخش نظامی طی سال ۲۰۲۰ هزینه کرده است.  بودجه نظامی روسیه از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۲.۵ درصد رشد داشته است.

پنجمین کشور انگلیس با صرف هزینه ۵۹.۲ میلیارد دلاری است. این بالاترین آمار هزینه نظامی یک کشور در غرب اروپا طی سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. این هزینه های نظامی انگلیس حدود ۲.۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌باشد. هزینه‌های نظامی این کشور از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۲.۹ درصد افزایش داشت.

ششمین کشور در این جدول عربستان با ۵۷.۶ میلیارد دلار است. این کشور ۸.۴ درصد تولید ناخالص داخلی خود را در امور نظامی هزینه کرده است.

هفتمین کشور در جهان در این رده بندی قرار دارد آلمان با هزینه ۵۲.۸ میلیارد دلار است. این کشور هزینه های نظامی خود را در بازه زمانی سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود  ۵.۲ درصد افزایش داد.

در این جدول فرانسه در رده هشتم، ژاپن در رده نهم، کره‌جنوبی در رده دهم و ایتالیا در رده یازدهم قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها