|
کدخبر: 189193

هند و چین به دنبال کاهش قیمت نفت

هند و چین برای کنترل قیمت نفت در بازارهای جهانی بخشی از ذخایر نفت خود را به بازار تزریق می کنند و انبارهای ذخیره کننده نفت خود را توسعه می دهند.

هند در تلاش است که با تزریق ذخایر نفت خود به بازار جهانی و پالایشگاه های این کشور قیمت نفت را در روزهای آتی از نقطه اوج خود پایین بکشد، ظاهرا چین هم در این میان چنین هدفی را دنبال می کند و این دو کشور به دنبال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی هستند.

قیمت نفت برنت به بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه رسید و بارها نخست وزیر هند از قیمت بالای نفت و نیز تلاش کشورهای عضو اوپک برای بالا نگه داشتن قیمت نفت انتقاد کرده است.

هند به عنوان سومین کشور وارد کننده نفت در جهان می خواهد نیمی از ذخایر ن-فت خود را در اختیار پالایشگاه های بخش خصوصی قرار دهد تا اولا قیمت نفت در بازار کاهش یابد ثانیا بخش خصوصی حجم ذخایر نفت خود را توسعه دهند. در حال حاضر میزان ذخایر نفت هند ۳۶.۵ میلیون بشکه است.

آمارها نشان می دهد که میزان واردات هند به کمترین میزان ۹ ماه گذشته رسیده است.

هند معتقد است در صورتی که نیمی از ذخایر خود را به بازار عرضه کند و ذخایر نگه دارنده نفتی بیشتر توسط بخش خصوصی ساخته شود، قیمت نفت در ماه های آتی کاهش خواهد یافت.

اداره اطلاعات انرژی گزارش داد که چین هم روی واردات خود ترمز گذاشته و در اولین اقدام، واردات خود از عربستان را کاهش داده است.

منابع مختلف گفته اند که چین هم قصد دارد که بخشی از ذخایر نفتی خود را برای کنترل قیمت به بازار تزریق کنند که این عرضه نفت بین ۲۲ تا ۲۹ میلیون بشکه یا معادل ۳ تا ۴ میلیون تن خواهد بود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر