|
کدخبر: 167555

تعقیب و رهگیری جنگنده‌ های روسی توسط ناتو

وب سایت رسمی ناتو از رهگیری و تعقیب چند جنگنده و بمب افکن روسی بر فراز آب‌های دریای سیاه خبر داد.

بین‌الملل تعقیب و رهگیری جنگنده‌ های روسی توسط ناتو

وب سایت رسمی ناتو از تعقیب جنگنده‌ها، بمب افکن‌ها و هواپیماهای جاسوسی روسیه بر فراز آب‌های دریای سیاه توسط جت‌های متعلق به این سازمان خبر داد.

بر اساس اعلام این وبگاه، جت‌های ناتو از پایگاه‌های هوایی مستقر در استونی، لیتوانی و لهستان اعزام شده و به تعقیب جنگنده‌های روسی بر فراز دریای سیاه پرداختند.

ناتو مدعی شد که دیروز سه شنبه نیز رادارهای مستقر در کشورهای عضو ناتو در حاشیه دریای سیاه، یک جنگنده ناشناس را بر فراز آب‌های دریای سیاه ردیابی کرده‌اند که مرکز عملیات هوایی ترکیبی ناتو واقع در آلمان در پاسخ، یک جنگنده خود در دریای بالتیک را برای ردیابی این هواپیمای ناشناس اعزام کرد تا هویت آن را شناسایی کند.

این سازمان همچنین در خصوص ماجرای روز گذشته اعلام کرد که این هواپیما به احتمال زیاد مسافری نبوده و اطلاعاتی از چنین پروازی در فهرست هواپیماهای مسافری در آن لحظه یافت نشده است.

ناتو در ادامه گزارش خود اعلام کرد: این اقدام نشان دهنده هوشیاری و توان پاسخگویی متحدین این پیمان نظامی و تلاش جمعی آنها نسبت به رخدادهای هوایی در راستای حصول اطمینان از حفظ امنیت در آسمان متحدین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به شمار می‌آید!

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها