|
کدخبر: 165267

برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز دوشنبه فرمانی را برای برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی این کشور در دهم اکتبر صادر کرد.

بین‌الملل برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

 «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز دوشنبه فرمانی را برای برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی این کشور در دهم اکتبر صادر کرد.

به نوشته پایگاه خبری موازین نیوز، صالح در سخنرانی خود هنگام امضای این فرمان گفت: این انتخابات مهم، کلیدی و بنیادی است و در پی یک جنبش مردمی خواهد آمد که خواستار اصلاحات و اصلاح مسیرها بوده است.  بنابراین، تأمین حق عراقی‌ها در انتخاب نمایندگان خود به دور از فشارها، باج گیری و سرقت آرایشان از ضروریات است.

وی افزود: از نهادهای دولتی ذیربط پس از صدور حکم ریاست جمهوری، خواسته می‌شود که الزامات انجام انتخابات عادلانه را تسریع کنند به گونه‌ای که نگرانی‌ها و تردیدها را که دلیل اصلی عدم رضایت عده نه چندان اندکی از شهروندان از انتخابات قبلی بود، رفع کند.

صالح بر ضرورت همکاری و هماهنگی موثر و جدی بین سازمان ملل و کمیسیون انتخابات برای تأمین نظارت سازمان ملل و تضمین یکپارچگی فرآیند انتخابات تاکید کرد و گفت این امر به موفقیت انتخابات کمک می‌کند و ضامن حفظ حاکمیت و احترام به تصمیم مستقل عراقی‌هاست.

رئیس جمهور عراق بر آمادگی برای انتخابات و مشارکت جدی در آن به منظور بیان اراده آزاد شهروندان تاکید کرد و گفت: عراقی‌ها ثابت می‌کنند که مردمی سرزنده و قادر به اجرای اراده خود هستند و به این منظور باید فضای سیاسی مطلوب را برای رفع درد و رنج مردم و تحقق عدالت در انتخاب قوای قانونگذاری و مجریه قوی فراهم کنند، به گونه‌ای که موجب حفظ استقلال و اقتدار کشور و تحکیم عدالت در بین شهروندان شوند.

دولت عراق ششم ژوئن آینده(ششم خرداد) را زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین کرده بود، اما سپس آن را به دهم اکتبر(۱۸ مهر) به تعویق انداخت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها