|
کدخبر: 164445

روایت امریکا از احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات توسط ایران

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا مذاکرات وین در خصوص برجام را «سازنده» توصیف کرد و در عین حال اظهار داشت که «اصرار ایران بر لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۷، مذاکرات را به بن‌بست می‌کشاند».

بین‌الملل روایت امریکا از احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات توسط ایران

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه امریکا گفت که «اگر ایران بر لغو همه تحریم‌های اعمال شده اصرار کند، مذاکرات به بن‌بست کشیده می‌شود».

مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود: «ما منتظر اظهارات روز شنبه ایران هستیم که نشان می‌دهد آیا تصمیمات این کشور سازنده خواهد بود یا خیر».

مقام مسئول وزارت خارجه امریکا اذعان کرد که «فشار حداکثری امریکا برای جلوگیری از رفتارهای ایران در منطقه با شکست مواجه شده است».

وی اظهارکرد که «امریکا ترجیح می‌دهد مذاکرات مستقیما با ایرانی‌ها داشته باشد، اما مخالفت آنها با این مسئله، کار ما را سخت خواهد کرد».

مسئول امریکا مذاکرات وین را «سازنده» خواند و گفت که «امریکا طرح‌ها و ایده‌های جدی به تهران درباره احیای برجام پیشنهاد داده است».

مقام ارشد وزارت خارجه امریکا تصریح کرد: «قصد داریم تحریم‌های غیر مرتبط با توافق هسته‌ای را لغو کنیم، اما این به معنای لغو همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سال ۲۰۱۷ نیست».

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها