|
کدخبر: 148878

نگاهی گذرا به ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ + عکس

ترامپ امروز سه‌شنبه ۳۰ دی ۹۹ / ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ آخرین روز دوران ریاست جمهوری خود را در کاخ سفید می‌گذراند و پس از آن برای ادامه زندگی عادی به اقامتگاه شخصی و خانوادگی مارئه‌لاگو در پالم بیچ فلوریدا بازمی‌گردد.

فردا که آفتاب به وقت واشنگتن به میانه آسمان برسد، چهار سال پرحاشیه ریاست جمهوری ترامپ به پایان راه می‌رسد؛ شاید جنجالی‌ترین دوران تاریخ ایالات متحده پس از جنگ‌های داخلی.

ترامپ-یک

ترامپ صبح چهارشنبه به وقت محلی به پایگاه شکاری اندروز در حوالی پایتخت می‌رود تا صبحانه آخر را با مهمانان ویژه‌اش بخورد و برای بدرود گفتن قدرت یک جشن رسمی بگیرد.

ترامپ-دو

چند ساعت بعد مراسم رسمی تحلیف جو بایدن و معاونش کامالا هریس در فضای باز کنگره آغاز می‌شود و این دو پس از ادای سوگند شانه به شانه هم از خیابان پنسیلوانیا می‌گذرند تا وارد کاخ سفید شوند.

ترامپ-سه

درست راس ساعت ۱۲ ظهر، تمام قدرت رئیس‌جمهوری امریکا از ترامپ گرفته و تحویل بایدن می‌شود. ملانیا ترامپ هم برخلاف سنت بانوان اول پیشین امریکا، بدون دعوت کردن از همتای خود جیل بایدن کاخ سفید را برای همیشه ترک می‌کند.

ترامپ-چهار

آنچه می‌بینید، پنج قاب ماندگار از دوران ریاست جمهوری دانلد ترامپ در امریکای امروز است؛ چهره‌ای که فقط چهار سال در قدرت ماند اما شاید به اندازه چهار دهه حادثه و ماجرا آفرید و بخت با او یار نبود که کرونا هم از راه رسید و یکی از بدترین سقوط‌های اقتصادی چند دهه گذشته را برای مردم امریکا رقم زد.

ترامپ-پنج

برخی کارشناسان و حتی مردم معمولی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را سال‌های سیاه ایالات متحده نامیده‌اند؛ باید دید تاریخ در آینده درباره دونالد ترامپ چه می‌گوید.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر