|
کدخبر: 146889

شهردار واشنگتن از روز مراسم تحلیف بایدن چشم میزند

شهردار واشنگتن از دولت فدرال خواست تا برای جلوگیری از آشوب در حین و پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، نیروی امنیتی بیشتری را به این شهر ارسال کند.

بین‌الملل شهردار واشنگتن از روز مراسم تحلیف بایدن چشم میزند

شهردار واشنگتن گفت: از دولت فدرال درخواست کردیم برای جلوگیری از آشوب بیشتر هنگام و بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید نیرو‌های امنیتی اضافه ارسال کند.

هفته گذشته مصادف با روز ششم ژوئن هنگامی که کنگره آمریکا متشکل از نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان برای تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به ریاست مایک پنس تشکیل جلسه داده بود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی، با سخنرانی در جمع طرفدارانش صحبت‌های پیشین خود در مورد تقلب را تکرار کرد.

ترامپ پس از سخنرانی از طرفداران خود خواست تا با هم به سمت کنگره حرکت کرده و آنجا اعتراض خود را به نتایج انتخابات ابراز کنند. طرفداران ترامپ پس از رسیدن به منطقه کاپیتول به ساختمان کنگره یورش بردند و جلسه کنگره نیمه تمام ماند.

این اقدام ترامپ و طرفداران او از سوی کنگره و سیاستمداران آمریکا محکوم شد و آن‌ها به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و ایجاد آشوب، از ترامپ خواسته اند که از سمت ریاست جمهوری استعفا دهد.

این درحالی است که ساعتی پیش، شبکه سی‌بی‌اس نیوز به نقل از برخی منابع در دولت آمریکا اعلام کرد که ترامپ قصد ندارد استعفا دهد و فشاری هم برای این کار احساس نمی‌کند.

این منبع افزود: ترامپ هیچ گونه مسئولیتی را در قبال حمله طرفدارانش به کنگره نمی‌پذیرد.

این وبگاه خبری نوشت ترامپ بی‌اعتنا به آنکه مهلت ریاست جمهوری‌اش رو به اتمام است، قصد از سرگیری وظایف رسمی خود را دارد.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا «ارتباطات دیپلماتیک، فعالیت دولت انتقالی و سفری به مرز آمریکا و مکزیک» را در برنامه روز‌های آتی خود گنجانده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر