|
کدخبر: 146076

مجوز ورود کارشناسان کرونا به چین صادر نشد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مدعی شد که چین هنوز مجوزهای لازم برای ورود کارشناسان این سازمان به این کشور را نهایی نکرده‌ است.

بین‌الملل مجوز ورود کارشناسان کرونا به چین صادر نشد

تارنمای سازمان جهانی بهداشت به نقل از کنفرانس مطبوعاتی تدروس آدانوم نوشت که کارشناسان گروه سازمان ملل پس از آنکه کشورهای خود را به مقصد ووهان ترک کردند، خبردار شدند که مقام‌های چینی هنوز مجوزهای لازم برای ورود آنها را نهایی نکرده‌اند.

به گفته آدنوم، پیش‌تر ترتیبات لازم با طرف چینی توافق شده بود.

وی افزود: من از این اخبار بسیار مأیوس شده‌ام. من با مقام‌های ارشد چینی در تماس بوده و بار دیگر روشن ساختم که این مأموریت در اولویت سازمان جهانی بهداشت و گروه بین‌المللی آن قرار دارد.

به گفته آدانوم، سازمان جهانی بهداشت مایل است تا هرچه زودتر این مأموریت را آغاز کرده و اطمینان خاطر نیز یافته که پکن فرآیندهای داخلی برای اعزام هر چه سریعتر گروه تحقیقاتی را تسریع می‌کند.

تارنمای سی ان ان نیز به نقل از سخنان دیروز مایک ریان مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت نوشت که مسئله‌ای در مورد روادید پیش آمده بود و یکی از اعضای گروه به کشورش بازگشته و دیگری در ترانزیت یک کشور ثالث منتظر ورود به خاک چین است.

پیش‌تر وزارت امور خارجه چین ادعای مت پوتینگر معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری امریکا مبنی بر نشت ویروس کرونا از پژوهشگاه ویروس‌شناسی ووهان را رد کرده بود.

هوا چون اینگ گفته بود: تاکنون تقریباً تمامی دانشمندان و کارشناسان ارشد از جمله متخصصان پیشگیری بیماری در داخل امریکا، ساخت و انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه را تکذیب کرده‌اند.

ویروس کرونا نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد اما چین معتقد است شناسایی این ویروس در ووهان دلیلی بر اینکه این کشور منشأ و کانون اولیه شیوع این ویروس باشد، نیست.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها