|
کدخبر: 130374

تاثیر کرونا بر آرای مردم آمریکا

بر اساس نظریه کارشناسان در آمریکا شیوع بیماری کرونا ومیزان و مرگ و میر ناشی از آن و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد این کشور تاثیر زیادی بر آرای مردم آمریکا دارد.

بین‌الملل تاثیر کرونا بر آرای مردم آمریکا

میزان بالای حضور مردم آمریکا در انتخابات زودهنگام ۲۰۲۰ بیانگر احتمال ثبت یک رکورد جدید نسبت به میزان مشارکت مردم در انتخابات آمریکا به حساب می آید.

براساس گزارش پروژه انتخاباتی دانشگاه فلوریدا، ۱۱ روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تا کنون ۵۱ میلیون نفر معادل ۲۱ درصد از واجدین شرایط به صورت پستی و یا حضوری در انتخابات شرکت کرده اند.

مایک مک دونالد استاد علوم سیاسی دانشگاه فلوریدا به همراه دیگر کارشناسان سیاسی با توجه به میزان مشارکت مردم در انتخابات بر این باورند می شود پیش بینی کرد که در سال جاری آمار شرکت کنندگان در انتخابات به ۱۵۰ میلیون نفر خواهد رسید.

آمار حضور مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۳۷ میلیون نفر بود.

به گفته کارشناسان مردم آمریکا در حالی امسال به نامزدهای خود رای می دهند که شیوع ویروس کرونا و شمار مرگ و میر و تاثیر این همه گیری بر اقتصاد تاثیر بسزایی بر رای مردم خواهد داشت.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون با مدیریت دولت ترامپ و عدم توانایی وی در مهار این ویروس کرونا تا کنون بیش از ۲۲۱ هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده اند و افراد زیادی در کشور بیکار شده اند.

با کم اهمیت دادن دولت ترامپ نسبت به خطر کرونا، محققان دانشگاه واشنگتن هشدار دادند که ویروس می تواند بیش از نیم میلیون نفر را در ایالات متحده تا پایان فوریه (اسفند) ۲۰۲۱ از بین ببرد.

روند افزایش بی سابقه شیوع ویروس کرونا در آمریکا در حالی رخ می‌دهد که دونالد ترامپ که به ادعای خود دیگر به ویروس کرونا مبتلا نیست در آخرین مناظره خود با جو بایدن دوباره بر کم اهمیت بودن کرونا تاکید کرد و گفت: همه گیری به زودی پایان خواهد یافت.

دکتر "آشیش جها" رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون گفت: ما امروز سخنانی از رییس جمهوری می‌شنویم که در ماه فوریه، مارس، آوریل و مه گفته بود که همه چیز برطرف خواهد شد و ویروس از بین خواهد رفت.

دکتر جها در ادامه افزود: متاسفانه سخنان رییس جمهوری آن چیزی نیست که آمارها نشان می‌دهد. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر