|
کدخبر: 127849

شکل‌گیری کارزاری بزرگ برای شکست ترامپ در انتخابات

مشارکت رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری با هدف حذف ترامپ از کاخ سفید به شکلی بی‌سابقه افزایش یافته است.

بین‌الملل شکل‌گیری کارزاری بزرگ برای شکست ترامپ در انتخابات

 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود می‌تواند از حیث مشارکت رکوردی جدید به همراه داشته باشد. بنا بر برآوردها، طرفداران دموکرات ها بیش از طرفداران جمهوری خواهان مشتاق مشارکت در انتخابات امسال هستند. این تفاوت می تواند معنادار باشد. رای دهندگان آمریکایی با قضاوتی از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ۲۰۲۰ دارند، پای صندوق های رای می روند و این می تواند خبری بد برای جمهوری خواهان باشد.

چهار میلیون و ۲۵۰ هزار و شش نفر در ۳۱ ایالت آمریکا آرای خود را با روش «پستی» به صندوق انداخته اند و پیش بینی می شود این رقم در هفته های آینده رشد سریعی داشته باشد.

این رقم تقریبا دو برابر رقم هفته گذشته است درحالی که تنها چهار هفته به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است.

چنین آرای بالایی در این مرحله اولیه از انتخابات، «مایکل مک دونالد» از دانشگاه فلوریدا را که پروژه رای گیری را در دست بررسی دارد، بر آن داشت تا پیش بینی کند که میزان حضور مردمی در انتخابات سال جاری حدود ۱۵۰ میلیون نفر باشد، رقمی که آمریکا از سال ۱۹۰۸ به خود ندیده است.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۱۳۶ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۲۷۶ رای اخذ شد.

مک دونالد گفت: هرگز ندیده ایم این تعداد از مردم در آستانه روز انتخاباتی در رای گیری شرکت کنند.

وی افزود: مردم وقتی تصمیم می گیرند، رای می دهند و ما می دانیم که بسیاری از مردم تصمیم شان را از مدت ها قبل گرفته اند و دونالد ترامپ (رئیس جمهور فعلی آمریکا) را مورد قضاوت قرار داده اند.

اقدام رای دادن علاوه بر چگونگی رای دادن در حال حاضر یک اقدام سیاسی محسوب می شود.

ترامپ در سراسر کارزار انتخاباتی مجددش، مرتبا و بدون پایه و اساس به رای گیری پستی تاخت و ادعا کرد که تقلب گسترده ای در این روش روی می دهد. اما هیچ مدرکی این ادعا را تائید نکرده است.

با افزایش تکیه بر رای گیری پستی، تا حد زیادی محتمل است که برنده انتخابات تا بعد از روز انتخابات مشخص نشود.

تلاش طولانی مدت ترامپ برای غیرقانونی جلوه دادن رای گیری پستی، خطر هرج و مرج را به همراه دارد، اگر برنده مشخصی در شب انتخابات به دست نیاید.

بسیاری از ایالت ها هنوز رای گیری زودهنگام یا ارسال ورقه های رای برای مردم را آغاز نکرده اند. در حالی که به روز انتخابات نزدیک می شویم، انتظار می رود تعداد آرای ریخته شده به صندوق ها تا پیش از روز انتخابات به شکلی غیر قابل پیش‌بینی افزایش یابد.

منبع: العالم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها