|
کدخبر: 296259

پیش بینی مهم از بورس /ارزنده‌ترین بازار، بازار سرمایه است

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی این بازار اعلام کرد شاخص بورس قدرت دارد به بالای سه میلیون واحد برسد.

فردین آقابزرگی با بیان اینکه ممکن است شاخص دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی که یک رکورد تاریخی بود مورد قبول نباشد، اظهار کرد: این موضوع از سوی برخی مسئولان به مردم نیز القا شد. عرضه زیاد بازارگردان و نهاد‌های سرمایه‌گذاری در کنار اعلام برخی مواضع درمورد اینکه بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد به ریزش بازار طی هفته‌های قبل دامن زد. بعضا دیده می‌شود افراد مرتبط با بازار سرمایه مانند مدیران نشاران یا مدیران شرکت‌های ثبت و پذیرش شده در بازار اجازه اظهار نظر کارشناسی درمورد بازار را ندارند. اما افراد غیر مرتبط درمورد بورس صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقط شناسایی سود توسط سهامداران باعث ریزش بازار نشده است، گفت: بعضا این ترس وجود دارد که اتفاق سال ۱۳۹۹ تکرار شود درحالی که وضعیت بازار در آن سال با حال حاضر قابل مقایسه نیست و باید از ورود نقدینگی به بازار سرمایه استقبال شود. P/E TTM بازار در سال ۹۹ به ۳۸ رسیده بود، اما درحال حاضر ۱۱ است. همچنین P/E فوروارد از عدد ۱۵ در سال ۱۳۹۹ به ۸ تا رسیده است. این اعدا حاکی از بالا بودن سطح ارزندیگ بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص کل بورس قدرت دارد به بالای سه میلیون واحد برسد، اما دستوراتی که در جهت ساماندهی بازار‌ها صادر می‌شود، مانع آن شده است. اما به طور کلی ارزنده‌ترین بازار نسبت به سایر بازارها، بازار سرمایه است.

منبع: ایبنا

ارسال نظر