|
کدخبر: 283195

روند بازار سهام در اولین هفته زمستان چطور بود؟

در پایان هفته اخیر شاخص کل بالا‌تر از هفته پیشین قرار گرفت و بیشترین صعود هفتگی در ۷ هفته اخیر را ثبت کرد.

در پایان هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران پنجمین روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشت. در اولین روز کاری هفته، شاخص ۴۱ هزار و ۸۲ واحد رشد کرد و وارد کانال ۱.۵ میلیون واحدی شد. شاخص روز یکشنبه نیز ۲۵ هزار و ۵۳ واحد بالا آمد و روز دوشنبه صعود ۱۲ هزار و ۸۲۹ واحدی داشت. شاخص کل روز چهارشنبه، در آخرین روز معاملاتی هفته، ۷۰ هزار و ۹۱۷ واحد رشد کرد و ضمن ثبت بیشترین رشد در سال جاری، وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد. 

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۵۱ هزار و ۱۱۴ واحد بالا‌‌‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۱۰ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۳۴ هزار و ۹۶۱ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۷.۸ درصدی را ثبت کرد.

رشد معاملات خرد سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۶۱ هزار و ۹۹۴ تومان بود که نسبت به رقم ۵۱ هزار و ۸۳۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۲۰ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۸ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۲۰۰ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۵۹ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۱۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۲ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۵ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۵۴ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۶۰ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۶۸۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۱۶ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۸۹۵ میلیارد تومان بود و در روز چهار‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌یکشنبه برمی‌گردد که ۶۱۲ میلیارد تومان بود.

ورود سرمایه حقیقی

در تمامی روزهای معاملاتی هفته شاهد ورود پول حقیقی بودیم. در روز ابتدایی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۳۷۸ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه ۱۹۸ میلیارد تومان وارد شد و روز دوشنبه ارزش پول ورودی ۱۸۴ میلیارد تومان بود.

روز چهار‌شنبه برای چهارمین روز متوالی سرمایه حقیقی وارد شد که ارزش آن ۸۶۷ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۴۰۷ میلیارد تومان بود.

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها