|
کدخبر: 260094

هفته طلایی در انتظار بورس بازان

بورس امروز با صعود ۲۵هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴هزار دست یافت و شاخص هم وزن نیز با رشد ۲.۲درصدی همراه شد.

بورس هفته طلایی در انتظار بورس بازان

به نظر می‌رسد هفته آینده بورس سبزپوشی در انتظار سهامداران باشد و شاخص کل نیز تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد ادامه یابد.

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که اگر نرخ دلار کنترل شود، بورس هفته آینده در فاز اصلاحی قرار بگیرد در غیر این صورت رالی صعودی صنایع ادامه خواهد یافت. اما در این میان بانکی‌ها که از رشد بازار جا مانده‌‌اند در مقایسه با سایر صنایع پتانسیل رشد بیشتری دارند.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در هفته‌ای که گذشت اقبال با صنایعی بود که از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی منتفع شدند. غذایی‌ها، زراعتی‌ها و تا حدی دارویی‌ها با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی افزایش قیمت خوبی گرفتند و با استقبال سهامداران همراه شدند.

وی افزود:در روزهای اخیر کامودیتی‌ها با کاهش قیمت همراه شدند و از طرفی بازارهای جهانی نیز در مسیر اصلاحی قرار گرفتند. چنین شرایطی شاعبه رکود بازارهای جهانی را ایجاد کرده و به نظر می‌رسد با رکود بازارهای جهانی مصرف کامودیتی در جهان کاهش یابد و ریزش قیمتی آنها ادامه یابد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صحبت‌های ریاست جهموری مبنی بر ارائه مستقیم یارانه‌ها به مردم به بررسی تاثیرات این اقدام در بازار سرمایه پرداخت و گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در روند پرداخت یارانه و همچنین تن دادن به اصلاحات اقتصادی به نظر می‌رسد توافق در مذاکرات برجام در کوتاه‌مدت امکانپذیر نیست که افزایش نرخ دلار امروز نیز این اتفاق را تایید می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر نرخ دلار کنترل شود، بورس هفته آینده در فاز اصلاحی قرار بگیرد در غیر این صورت رالی صعودی صنایع ادامه خواهد یافت. اما در این میان بانکی‌ها که از رشد بازار جا مانده‌‌اند در مقایسه با سایر صنایع پتانسیل رشد بیشتری دارند.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد هفته آینده بورس سبزپوشی در انتظار سهامداران باشد و شاخص کل نیز تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد ادامه یابد.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر