|
کدخبر: 249825

کدام سهم ها توجه میلیاردرهای بورسی را جلب کرد؟

امروز ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و به رقم ۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است.

در معاملات روز دوشنبه، بیست و سوم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۵۹۵ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۲۱۸ واحدی در سطح ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۴ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۲۶۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۵۹ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «شپدیس»، «کچاد» و «شیراز» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «کگل»، «ومعادن» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «غصینو» و «تجلی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «دماوند» و «کگهر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و کدما و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه قرمز بازار

روز دوشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی کاهش یافت و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» قرمزترین گروه بازار سهام بود.

رکود معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸۴ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۷۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. معاملات خرد تنها یک درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها