|
کدخبر: 246510

پیش بینی مهم برای بورس بازان / ۲ ابهام برای سهامداران

بورس دیروز و در آخرین روز کاری افت حدود ۷۰۰ واحدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان بورس تا پایان سال روند متعال و گاها صعودی را پشت سر می‌گذارد.

شاخص کل بورس روز گذشته در مقایسه با روز دوشنبه افت چندانی نداشت و تقریبا سطح یک میلیون و ۲۸۰ واحد را حفظ کرد.

تیم مذاکره کننده ایران در وین تاکید دارد که بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران لازمه تحقق توافق نهایی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این باره گفته است: در بازگشت همه طرف‌ها به برجام، این امر پذیرفته نیست که ما هم نظام سخت راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیریم و از دیگر سو بطور همزمان برخی از موضوعات ما در دستور کار شورای حکام آژانس قرار داشته باشد.

بورس صعود می‌شود؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس به درگیری میان روسیه و اوکراین بهای زیادی نمی‌دهد. مهم‌ترین مسئله برای بازار ابهامات بودجه و برجام است که مسائل بودجه همین روزها به پایان می‌رسد.

وی توضیح می‌دهد: جنگ میان روسیه و اوکراین تاثیر چندانی روی بازار سرمایه ندارد. از سوی دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند وارد این درگیری شوند و تنها به تحریم بسنده کردند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: این بودجه برای بورس خوب است و ابهامات آن تا حدود زیادی برطرف شده. اما مشکل اصلی آن مالیات بر خام فروشی محصولاتی مثل اوره و متانول است.

حق‌شناس در نهایت می‌گوید: مشکلات بودجه نیز آرام آرام حل می‌شود. روند معاملات هفته آینده بازار متعادل خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها