|
کدخبر: 244770

پیش بینی مهم برای بورس بازان / چه سهامی بخریم؟

معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد سه هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب رشد ۱۶۵۰واحد و ۶۰واحد داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد و ۶۷۵میلیون برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

به زعم اغلب کارشناسان، اگر اخبار اطمینان بخشی از مذاکرات برجام مخابره نشود، بازار سرمایه همچنان در بازه‌ای خنثی و رنج مورد معامله قرار خواهد گرفت.

نوید قدوسی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: تحت تاثیر اخبار ضد و نقیضی که پیرامون مذاکرات برجام به بازار سرمایه مخابره می‌شود، معاملات امروز نیز در مسیر رکودی و خنثی باقی ماند. صنایع خودرویی، بانکی و حمل و نقل که در صورت وصول توافق از صنایع پیشرو بورس خواهند بود، در بورس امروز و همچنین روز گذشته با حجم زیادی از فروش همراه شدند.

وی افزود: در مقابل، دلار مجددا در مدار صعودی قرار گرفت و به تبع از این افزایش، سهام دلاری با افزایش تقاضا همراه شدند و برخی از آنها به صف خرید نشستند. بنابراین به نظر می‌رسد بازار سهام تحت تاثیر سیگنال‌هایی که از تحولات مربوطه به مذاکرات برجام دریافت کرده، در کوتاه‌مدت تغییر مسیر داده و تقاضا در بازار از صنایع ریالی به صنایع دلاری انتقال یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اما سایه تردید و ابهام همچنان در بازار وجود دارد و ارزش معاملات در سطح پایینی قرار دارد. به نظر می‌رسد پول‌های بزرگ برای وارد شدن به  معاملات منتظر هستند تا ابهامات بازار برطرف شود.

قدوسی در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس می‌توان گفت معاملات هفته آینده روندی متفاوت از این هفته نخواهد داشت و همچنان در مسیر رنج و خنثی باقی بماند. اما اگر سیگنال و خبر اطمینان بخشی از مذاکرات برجام به بازار مخابره شود، بورس مسیر خود را مشخص کرد. در ادامه چنین امری، ارزش معاملات نیز رونق خواهد یافت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها