|
کدخبر: 245721

میلیاردرهای بورس امروز چه سهم هایی خریدند؟

امروز تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر بود و ۵۷ درصد نمادها رشد قیمت داشتند، در نتیجه شاخص هم وزن بورس به کانال ۳۳۰ هزار واحدی صعود کرد.

در معاملات روز یکشنبه، هشتم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

اما امروز تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر بود و ۵۷ درصد نمادها رشد قیمت داشتند، در نتیجه شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و ۲۷۴ واحدی در سطح ۳۳۰ هزار و ۷۹۲ واحدی ایستاد. بدین ترتیب شاخص هم وزن کانال ۳۳۰ هزار واحدی را پس گرفت.

 شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز ۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

در روز یکشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی کاهش یافت و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» قرمزترین گروه‌‌‌‌ بازار بود.

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فخوز» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «شفن»، «حکشتی» و «ومعادن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کزغال»، «تجلی» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وملل»، «آریا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و فملی و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان بود که ۴۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲۹ روز کاری گذشته از ۲۶ دی ماه به این سو است. امروز ارزش معاملات خرد ۲۱ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها