|
کدخبر: 245389

میلیاردرهای بورس امروز چقدر ضرر کردند؟

امروز اغلب بزرگان بازار افت قیمت داشتند و شاخص کل بورس نیز کاهش یافت. سه گروه بانکی، خودرویی و پالایشی نیز قرمزترین گروه‌‌‌‌های بازار بودند.

در معاملات روز شنبه، هفتم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۵ هزار و ۵۱۳ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۷۹۸ واحدی در سطح ۳۲۹ هزار و ۵۰۹ واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۵ واحد بالا آمد و با ثبت رشد ۰.۲۵ درصدی در سطح ۱۷ هزار و ۶۳۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۱۹۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۱۸ نماد بورسی و ۷۹ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۶۱ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۰۱ نماد بورسی و ۶۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۴۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ ها

در روز شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی کاهش یافت و این سه گروه قرمزترین گروه‌‌‌‌های بازار بودند.

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «شپدیس»، «نوری» و «پارسان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «اتکای» و «توسن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و وبملت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان بود که ۵۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان رسید که ۳۲ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها