|
کدخبر: 216494

خوش به حال این سهامداران شد

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص‌های بازار سهام پس از ۳ روز نزول کردند و قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و خودرو و ساخت قطعات کاهش یافت.

در معاملات امروز، شنبه بیست و دوم آبان ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز چهارشنبه ۱۷ هزار و ۳۰۱ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش ۳ هزار و ۳۴۱ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار و ۹۴۲ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶۹ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۴۷۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و شپنا، شتران، وبملت و کگل در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

همچنین سه نماد «شیراز»، «شپدیس» و «خراسان» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «کوثر» و «سامان» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

گروه‌های قرمز بازار

روز شنبه تمام نمادهای بانکی و خودرویی بازار افت قیمت داشتند و گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» قرمزترین گروه‌های بورس بودند.

وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وپارس، وسینا، وپاسار، وکار، وملل و وپست نمادهای قرمزپوش بانکی و خنصیر، خبهمن، خگستر، خاهن، خدیزل، خریخت، خچرخش، خفنر، ختور، ورنا، خزامیا، خزر، ختوقا، خرینگ، خاذین، خکمک، خمحرکه، خوساز، خشرق، ختراک، خمهر، خکار، خانت، خپویش، همحور و خموتور نمادهای قرمزپوش خودرویی بودند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و وبملت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، توسن و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش ۱۵ درصدی به رقم ۸ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان بود که ۲۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان رسید که ۵۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها