|
کدخبر: 212225

پیش‌ بینی مهم از روند شاخص بورس در روزهای آینده

هفته گذشته بازار سهام با روند منفی شاخص کل همراه شد و تنها دو روز معاملاتی تحرکات شاخص کل بورس مثبت بود. پیش‌بینی کارشناسان از روزهای آینده بورس به چه صورت است؟

امیرحسین نام‌آور در پیش‌بینی بازار سهام بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: به نظر می‌رسد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه سال آینده، تأثیر زیادی بر کلیت بازار سرمایه نمی‌گذارد و تنها بر بخش‌ها و صنایعی از بازار تأثیرگذار است که این نرخ در مورد آنها اعمال می‌شده است.

وی افزود: بر این اساس، بیشترین تأثیر را گروه‌های دارویی، لاستیک، غذایی، کشاورزی و دامپروری و قندی‌ها می‌پذیرند که به تدریج در مسیر افزایش نرخ فروش و حذف ارز ۴۲۰۰ تومان قرار داشته‌اند.

احسان بیگی، کارشناس بازار هم درباره آینده بورس گفت: بازار تا پایان سال روند صعودی را خواهد داشت. سهم‌های بنیادی در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارند و ارزش سرمایه‌ گذاری و خرید را دارند.  وی همچنین افرود: سهامداران خرد در وضعیت فعلی نباید عجله‌ای برای فروش سهام خود داشته باشند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه نرخ دلار روند افزایشی داشته باشد، سهم‌های دلاری رشد بیشتری دارند. در مجموع صنایع فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی تحرکات خوبی را دارند.

نیما میرزایی درباره روند بازار سهام گفت: اگر دلار  امسال به ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کند، بهترین بازار سال‌های آینده بازار سهام خواهد بود اما در مقطع فعلی مهترین ریسک این بازار فروش اوراق دولتی است. تا پایان امسال شاخص با برجام احتمالا ریزش داشته باشد و بعد تا ۱٫۵ میلیون واحد تا پایان سال ممکن است برسد. بدون برجام هم با حفظ روند فعلی ممکن است تا پایان امسال شاخص کل بورس به رقمی بین ۱٫۶ میلیون تا ۱٫۸ میلیون واحد برسد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر