|
کدخبر: 205937

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز حدود ۱۸۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۵۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و۸۱۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۲۹میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۰میلیارد تومان واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر را از حقوقی‌ها خریدند (۳۳.۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت کمند را به ارزش ۳۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۱.۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۶.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پالایش با زیان ۲.۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶درصد) در رابطه با صندوق نهال در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۳۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هفت میلیارد و ۶۴۰تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۷درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۸۱۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۲۹میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هفت هزار و ۴۱۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۶۵میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها